Gå til innhold

XPS M1710 fungerer om ett år?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurte på om XPS M1710 fungerer bra om ett år på kommende spill?

Det jeg mener med "fungerer" er at du kan spille spill på høy grafikk og høy oppløsning, jeg sier ikke at jeg trenger enten den høyeste grafikken eller oppløsningen, men en middels balanse.

 

 

M.v.h Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men for å svare litt på posten din så er nok svaret ja det gjør den. Det kommer nok ann på hvilken spesifikasjon du har på din m1710, særlig med tanke på skjermkortet og RAM. Likevel skjer ikke så altfor mye på ett år og om du ikke får satt alt på fullt, får du satt de aller fleste spillene på høyt. m1710 er jo noe av det råeste av bærbar du får så vil holde i en stund fremover. Når DX10 spill etablerer seg vil du merke at de fleste skjermkort som støtter dette får bedre grafikk med tanke på at de støtter nyere versjon av pixelmodel, shadermodel o.s.v og noen skal ha det til at skjermkort uten dx10 blir helt utdatert da, men det tviler jeg sterkt på. Det kommer jo eksterne skjermkort etterhvert og så føler du at maskinen din ikke takler teknologien etterhvert så kan du bare kjøpe ett slikt.

 

EDIT: Kanskje ikke feilpostet alikevel. Jeg tenkte at du hadde en m1710 fra før av, men hvis du lurer på om du skal kjøpe en slik og lurer på om den duger så blir det kanskje riktig alikevel.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Men for å svare litt på posten din så er nok svaret ja det gjør den. Det kommer nok ann på hvilken spesifikasjon du har på din m1710, særlig med tanke på skjermkortet og RAM. Likevel skjer ikke så altfor mye på ett år og om du ikke får satt alt på fullt, får du satt de aller fleste spillene på høyt. m1710 er jo noe av det råeste av bærbar du får så vil holde i en stund fremover. Når DX10 spill etablerer seg vil du merke at de fleste skjermkort som støtter dette får bedre grafikk med tanke på at de støtter nyere versjon av pixelmodel, shadermodel o.s.v og noen skal ha det til at skjermkort uten dx10 blir helt utdatert da, men det tviler jeg sterkt på. Det kommer jo eksterne skjermkort etterhvert og så føler du at maskinen din ikke takler teknologien etterhvert så kan du bare kjøpe ett slikt.

 

EDIT: Kanskje ikke feilpostet alikevel. Jeg tenkte at du hadde en m1710 fra før av, men hvis du lurer på om du skal kjøpe en slik og lurer på om den duger så blir det kanskje riktig alikevel.

8607487[/snapback]

 

Jeg har tenkt å kjøpe den ja ;) hehe

Tenkte og oppgradere til 2gig RAM, men det som får meg til å tenke er skjermkortet. Det begynner jo å blir litt gammelt nå? og om et halvt år bruker vel de fleste spill Dx10? så da begynner jo pc'en å bli utdatert allerede.

 

Istedet for M1710 tenkte jeg å bygge meg en stasjoner pc istedet for da kunne jeg kjøpt Geforce 8800 med Dx10 så jeg har en pc langt fremover i tid. Er kanskje dette den beste invisteringen?

Lenke til kommentar
Man kjøper ikke bærba med mindre man trenger det.

 

For samme prisen kan du bygge deg en ganske fresk stasjonær og i tillegg kjøpe en billig bærbar om behovet er der.

 

Regner ikke med at det viktigste er å kunne game i parken? :)

8607687[/snapback]

 

Hehe, du har et poeng der ja :!:

Men for LAN, plass og skole er det bedre med en laptop.

Men som du sa, skal ikke akkurat sitte å game i parken nei :p hehe

 

Så er det mye forskjell på Geforce 8800 og Geforce 7900 gts ?

Lenke til kommentar

Du får jo mer kraft for pengene med en stasjonær selvfølgelig. Dette sier jo seg selv. Bærbar er jo for de som ikke vil ha stasjonær og selv kunne jeg aldri gått for en stasjonær igjen. Hvis du spiller veldig mye, vil ha mest ytelse for pengene og ikke har noe imot en stasjonær så er nok dette det beste.

 

Skjermkortet er jo ikke det nyeste, men er jo ett veldig godt skjermkort. I tredje kvartal i år vil jeg nok tro at 8800 serien vil bli tilgjengelig for bærbare. XPS serien vil da trolig være en av de første som får denne muligheten. Kommer sikkert da en versjon som støtter dx10 og. Så skal du ha XPS ville jeg nok ventet til de dx10 skjermkortene kommer. Selv kjøpte jeg en m1710 i februar, og ville ha ventet hvis det ikke var for at den forrige tok kvelden. Som sagt så kan du jo også kjøpe eksterne skjermkort etterhvert så dette kan være en mulighet når du da føler at ditt daværende skjermkort ikke strekker til. Jeg tror dette blir ganske utbredt når DX10 kort begynner å etablere seg slik at oss som vil ha bedre skjermkort uten å kjøpe ny bærbar har en mulighet til å henge med.

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg hadde en stasjoner pc for en stund siden og den ble jeg rett og slett lei for når jeg skulle rundt med pcen, se på film osv var det utrolig mye stress. Men det er jo det at jeg får mye mer kraft for pengene ja.. Så jeg er ikke sikker. Jeg spiller WoW så det er ikke SÅ heftig PC som skal til for å spille det på en god grafikk. Min forje HP Dv9005 serien har nå tatt kvelden den å.. så må ha en ny en asap ;) hehe

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg lurte på om XPS M1710 fungerer bra om ett år på kommende spill?

Det jeg mener med "fungerer" er at du kan spille spill på høy grafikk og høy oppløsning, jeg sier ikke at jeg trenger enten den høyeste grafikken eller oppløsningen, men en middels balanse.

 

 

M.v.h Martin

8607444[/snapback]

 

Jeg har også vurdert å kjøpe denne maskinen, men fikk beskjed om at det kommer snart en ny XPS med DX10 støttet skjermkort. Venter også på tester av Asus sin XG Station (PCExpressCard) og ATI "Lasso" (når den kommer) (eksternt kjermkort for notebooks). Asus skulle komme i Mai, men vet ikke når ATI's skulle komme.

 

MVH

Richard

Endret av rich1974
Lenke til kommentar

Ja.. men laptopene som da har dette Dx10 kortet kommer til å koste opp til 20,000,- lappen :( og det ser ikke bra ut for meg :p hehe

 

Syntes XPS'n til 14,000,- er dyrt nok for meg lissom. Så.. Men det skjermkortet som er med i den XPS'n M1710, er det godt nok lissom ? og kan det spille spill som kommer om et halvt år/ett år?

Lenke til kommentar
Ja.. men laptopene som da har dette Dx10 kortet kommer til å koste opp til 20,000,- lappen :( og det ser ikke bra ut for meg :p hehe

 

Syntes XPS'n til 14,000,- er dyrt nok for meg lissom. Så.. Men det skjermkortet som er med i den XPS'n M1710, er det godt nok lissom ? og kan det spille spill som kommer om et halvt år/ett år?

8608017[/snapback]

 

Den spiller nok nye spill, men det er akkurat det som er problemet/utfordringen akkurat nå, spill kommer til å støtte dx10, de er sikkert bakover kompatible til en viss grad. Derfor venter jeg på gode eksterne skjermkort, så kan du kjøpe en notebook med et "greit" skjermkort.

Når det er sakt så kjører jeg det samme skjermkortet som er i XPS'en på min stasjonære maskin men i "dobbel versjon", og er fornøyd. Skjermkortet i XPSen kjører sikkert litt "saktere" (light versjon) da varmen må vekk. :-(

 

MVH

Richard

Lenke til kommentar

jaok :)

 

Men hvis jeg kjøper en stasjoner til rundt 11,000,- så har jo jeg Dx10 skjermkort og andre heftige komponenter! :D så, det er vel best for meg å kjøpe en stasjoner kan jeg tenke meg? Vel, takk for alle svar :) Får tenke litt på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...