Gå til innhold

Vista begynner å bli treg


Anbefalte innlegg

Hatt Windows Vista innstalert en god stund nå, og har en maskin som er mer enn bra nok for å kjøre dette her.

 

Men nå begynner den å bli treeeeg. Har kjørt litt disk opprydding, register opprydding, og ad-aware og lignende programmer. Men det hjalp ikke stort, bortsett fra det første minuttet etter alle opprensningsprogrammer er kjørt hvor alt virker smud og raskt.

 

Åpne bilder og programmer tar tid å åpne, og får svin lav fps i WoW når jeg kjører i Windowed mode. (under 20 fps)

 

 

I gode gamle Windows XP var en formatering å foretrekke i sånne situasjoner da jeg gjorde det ofte, men er så _mye_ mer å ordne å fikse og drit i Vista enn det var i Xp etter formatering. Så dette vil jeg prøve å unngå så lenge som mulig.

 

 

Noen som har samme erfaringer eller tips å komme med?

Endret av Source
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du er 100% sikker på at det ikke finnest noen form for Virus, eller spyware. Disken din har ihvertfall 2Gb ledig plass. Så kan du jo prøve å laste ned O&O Defrag som defragmenterer disken din, kjør det 2 ganger du. Tar en stund , men skal love deg forskjell. Rydd opp på disken, sorter ting litt. Last ned Ccleaner, og fjern all unødvendige prosseser i oppstarten, sånn at du får minst mulig dritt som startet opp som du ikke trenger.

 

vis ikke noe av dette hjelper så er det bare å kaste HD din :hmm: Jeg har stort sett samme systemoppsett som deg, bare at jeg har 1 skjermkort av 7600gt, og min pc funker sykt godt med vista Home.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...