Gå til innhold

hvilken stuepc er best? (for meg)


Anbefalte innlegg

jeg har for tiden en xbox av første generasjon med chip som jeg har brukt til all medieavspilling over nettverket hjemme.

 

jeg kjøpte derimot nå ny lcd-tv med 1080p oppløsning og har lyst å kunne utnytte dette fullt ut. xboxen er for svak til slik og jeg trenger jo også å gå over til digitale kabler, henholdsvis dvi->hdmi kabel slik jeg har forstått.

 

min nåværende datamaskin har jo hele tiden vært kilde for mediene og jeg har spilt alt over nettverk. jeg bruker maskinen kontinuerlig til nedlasting og mye annet, så jeg trenger en avspiller som fungerer slik xboxen gjorde, så jeg kan fortsette å bruke pcen som normalt selv om noen streamer fra den.

 

hva bør jeg kjøpe som erstatning til xboxen? er det mulig å streame 1080p medier over wlan? jeg ser noen stuepcer har innebygget wlan.

 

fungerer en såkalt medielink bra nok til mitt formål ? eller bør jeg basere meg på å investere i en skikkelig stuepc ?

 

hvis det ligger tråder her på forumet som jeg ikke har klart å søke fram er det bare å linke til disse. eventuelt om det finnes tester.

 

det er en forutsetning at en stuepc passer inn i tv-reolen, altså at den har størrelse som en dvd-spiller eller lignende. altså en liggende pc.

 

ps: jeg ser nå at det er et eget forum for stuepc, så hvis en moderator kan flytte tråden inn dit hadde det vært fint.

Endret av kammiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...