Gå til innhold

Forsøk på gammelt bilde


Anbefalte innlegg

Var ute nok en runde for å eksperimentere med Lensbaby 3G.

Tok deriblant dette bildet. Bildet er kjedelig, og motivet er ikke spennende, bra eller unikt på noen måte. Men jeg ble sittende med photoshop og prøvde å få til en gammeldags effekt utav det. Syns dere det har lykkes, eller hva mener dere?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår ikke dette. Lensbaby? Er det ett objektiv som gir litt snodige bilder? Er jo uklart og fullt av støy, er det den "effekten" du er ute etter?

8600028[/snapback]

En Lensbaby gjør at du kan velge et område på bildet som skal være skarpt mens resten blir bluret. Den virker på helt flate ting også så det er ikke dybdeskarpheten som justeres :)

Støyen er nok lagt på i ettertid.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke dette. Lensbaby? Er det ett objektiv som gir litt snodige bilder? Er jo uklart og fullt av støy, er det den "effekten" du er ute etter?

8600028[/snapback]

En Lensbaby gjør at du kan velge et område på bildet som skal være skarpt mens resten blir bluret. Den virker på helt flate ting også så det er ikke dybdeskarpheten som justeres :)

Støyen er nok lagt på i ettertid.

8600041[/snapback]

Ok, takk for forklaringen. Beklager om trådstarter syns det er OT :blush:

Lenke til kommentar

Helt ok, og det er akkurat det jeg har gjort. Tatt bilde, forsøk på selektiv fokus på tårent, desaturert og lagt på støy. Ønsket å prøve å få til en 70 talls look på bildene, noe jeg har gjort på en del av mine vanlige bilder. Derfor er bildet heller ikke gjort om til sepia eller sort/hvitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...