Gå til innhold

Erfaringer med Nikon 55-200 VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med den, men har lest mye positivt om versjonen uten VR på dpreview forumet. Det er visst veldig skarpt og lett, men er ikke akkurat bygd for å tåle all verden. Ca samme byggkvalitet som 18-55.

 

Titt litt på tester eller les litt på andre foum.

Lenke til kommentar

Har dette objektivet og er kjempefornøyd. VR til ca 3000 er billig og meget nyttig. Den er relativt solid bygget, bedre enn kit objektivet 18-55. På høyde med 17-80 mm syns jeg. Fine bokeh. Skarp og god kontrast. Du finner en del bilder tatt med dette objekltivet på Nikonians og dpreview.

Lenke til kommentar
Nå har jeg bare kit objektivet som fulgte med d50, har også tenkt litt på Nikon 18-70mm som virker ganske mye bedre. Men usikker på hva jeg skal ta først. Står vel  mellom disse to

8594577[/snapback]

Nikon 18-70 er ikke verdt pengene hvis du allerede har 18-55. Det er ikke SÅ stor forskjell mellom dem. Klart, får du en 18-70 for under tusenlappen så slå til. Ikke at jeg har sett det men. Jeg vil heller anbefale deg 55-200VR som gir deg nye muligheter.

 

Skal du ha nytt objektiv i normalzoom området, så sats på en Tamron 17-50 f/2.8 isteden. Den blir ofte vurdert opp mot Nikon sitt proffe 17-55 f/2.8 objektiv til 12 lapper.

Lenke til kommentar

Har kikket på den Tamron 17-50 f/2.8. Ser den får mye skryt overalt. Vurderer denne sterkt, litt dyrere enn jeg hadde tenkt men. Hvor mye bedre er denne en kit'n 18-55. Blir vel kanskje som å sammenlige himmel og hælvete:)

Lenke til kommentar

Vel, jeg kommer akkurat tilbake fra konfirmasjon hvor jeg har knipset med Tamron 17-50, og jeg vet godt at det er mange bilder jeg ikke hadde fått til i det dårlige lyset om det ikke var for den gode lysstyrken. f/2.8 på 50mm mot f/5.6 på 55mm lar deg bruke 400 ISO istedenfor 1600. Ganske drastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...