Gå til innhold

Norsk/europeisk X-box 360 i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet til Usa for noen måneder siden og jeg tok med meg 360n min. Jeg fant fort uta at de bruker annet strømuttak her borte så det norske jeg tok med er ubrukelig. Jeg kjøpte et amerikansk adapter fra ebay (uoriginalt), men det slutta å funka etter noen uker, hele driten smeltet inni.

Igår ringte jeg Xbox support og forklarte problemet, de var redd for at 360n kunne bli ødelagt/skadet hvis jeg satte i et originalt amerikansk adapter.

Så da sitter jeg her med en Xbox, noen spill og ingen muligheter for å bruke den!

Noen som vet noe mer om dette? Ingen andre som har vært borti det samme? Er det bare å hive hele greia evt. selge til en nordmann?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

det fulgte jo med kabel til us of a kontakt...

Skrevet (endret)

Nei og nei. De bruker 110v her, norske boksen er på 220v, samma åssen ledning det er da. Har foreløpig bare funnet 2 andre adaptere her borte, den ene har jeg prøvd og den andre er visstnok like dårlig.

Endret av Klyde frog
Skrevet

Hvis du ser bakpå strømforskyningen til xboxen står det AC input 200-240V. Det kan kanskje funke å kjøpe en sånn omformer som gjør om spenningen fra 110 til 220V.

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

merklig at det fulger med en sånn kabel da, hvis den ikke takler 110v...

Skrevet
merklig at det fulger med en sånn kabel da, hvis den ikke takler 110v...

8594718[/snapback]

Den andre kabelen som følger med europeiske strømforsyninger er ikke for amerikanske kontakter, men for britiske (Som også bruker 230V selvfølgelig).

Ellers tror jeg det er 100% trykt å bruke en amerikansk strømforsyning på en Xbox beregnet på det europeiske markedet da alle forsyningene gir de samme voltnivåene på den sekundære (DC) siden, med samme max effekt belastning.

Sammenlign med pc-forsyninger. De har ofte en bryter for valg av enten 230 eller 110 volt... Forskjell på input, men identisk output.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...