Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden forsvant plutselig,hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt vanskelig å gi noen svar uten at du blir litt mer spesifikk om hva du har prøvd og hva slags hardware du sitter på (hva slags lydkort, lydinstillinger i kontrollpanel, musikkavspiller osv.)

 

Sjekket alle kabler? Mute?

8589817[/snapback]

 

Har sjekket mute og kabler ,prøvd med systemgjenoppretting og diverse avspillings programmer og ikke lykkes med noen.

 

Har ikke noe separat lydkort,bruker bare det som er på skjermkortet(nvidia pov geforce 7800gt)

Lenke til kommentar

I fare for å undervurdere dine kunnskaper; det er vel ikke noe lydkort på skjermkortet? Antar at du mener hovedkortet.

 

Hvis du trykker Windows-tast + Pause/Break, får du opp Systemegenskaper. Gå til Maskinvare og Enhetsbehandling.

Ser du noen røde kryss eller gule utropstegn? Noen ukjente enheter? Isåfall hvor?

Hvis ikke - Klikk på plusstegnet foran "Lyd, video- og spillkontroller". Der skal du kunne identifisere lydkortet ditt.

Lenke til kommentar
I fare for å undervurdere dine kunnskaper; det er vel ikke noe lydkort på skjermkortet? Antar at du mener hovedkortet.

 

Hvis du trykker Windows-tast + Pause/Break, får du opp Systemegenskaper. Gå til Maskinvare og Enhetsbehandling.

Ser du noen røde kryss eller gule utropstegn? Noen ukjente enheter? Isåfall hvor?

Hvis ikke - Klikk på plusstegnet foran "Lyd, video- og spillkontroller". Der skal du kunne identifisere lydkortet ditt.

8590345[/snapback]

 

:blush: ja jeg mener hoved kortet,er litt sån noob på dette.

ser ikke at det står noe om noe lydkort her :no: men som sagt jeg er jo noob,så kan godt hende at jeg har oversett det.

 

edit

ser ingen røde kryss eller gule utropstegn og ingen ukjente enheter her.

Endret av gunnar.,89
Lenke til kommentar
Bare for å utelukke noe, kan du teste med et annet headsett/høytalere?

8592149[/snapback]

 

Testet med et headsett tidligere idag og fikk ingen lyd,men prøvde igjen nå med porta pro og fikk ingen lyd,men så tenkte jeg bare på kødd og skru lyden på bån faen og da hørte jeg merklig nok bittelitt lyd da.

 

Edit

 

Fikk lyd på høyttalerene også,hører jeg nå når lyden står på full guff,men det er veldig svakt.

 

Hva kommer dette av?

Endret av gunnar.,89
Lenke til kommentar
:woot:  :woot:

 

Hva var problemet?

8592696[/snapback]

 

Gikk inn på kontrollpanelet,egenskaper for lyder og lydenheter klikket på avansert og ser at cd og digital lyd er slått nesten helt av,veldig rart hvordan det har skjedd men det hvar det som hvar problemet :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...