Gå til innhold

Codecs i selve avspillings programmet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb PC som er "locked", dvs. jeg kan ikke installere noen programmer eller gjøre noen endringer. For å spille XViD/DivX så trenger jeg et "stand alone" program som har alle codecs innebakt. Finnes det noen slike programmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det liknende "stand alone" programmer som kan kjøre DVD filmer (har DVD spiller, men ingen DVD program). Igjen, PC'en er "låst", så ingen mulighet for å installere et DVD avspilling program

Skrevet

VLC klarer å spille av DVD, men det hakker. Har prøvd restart samt reinstallasjon. XViD hakker ikke. Kan det være noen spesiellt grunn til det? Har 3 GB RAm og 3.2 GHz prosessor

• 2 uker senere...
Skrevet
VLC klarer å spille av DVD, men det hakker. Har prøvd restart samt reinstallasjon. XViD hakker ikke. Kan det være noen spesiellt grunn til det? Har 3 GB RAm og 3.2 GHz prosessor

8606500[/snapback]

Hakker ikke hos meg. Jeg kan også spille av HD-DVD (.TS)-filer på 1920x1080i uten at det hakker på en gammel A64 3400+, så jeg tror problemet ligger i drivere for grafikkort, grafikkortet i seg selv, eller andre innstillinger for hvorvidt VLC kan få "hjelp" av grafikkprosessoren på grafikkortet til å dekode og framstille bildene fra ei DVD-plate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...