Gå til innhold

Gaming E6600 eller x2 6000+


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bygge meg en gamer og Får forskjellige svar fra alle sider om hva som er best av en Intel E6600 og en Amd x2 6000+

 

Slev har jeg hørt at E6600 skal være bedre i og med jeg skal klokke oxo, så hvem er egendtlig best ?:p

 

btw resten av pc'n jeg skal kjøpe:

 

Hovedkort:

 

Asus P5N32-E SLI PLUS, nForce-650i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

 

[4Gb]Ram:

 

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 ,Kit w/fore BallistiX 1024MB's, E.P.P

 

Strømforsyning:

 

Hiper Type-R 580W Sort, Modulære kabler, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

 

Cpu Kjøler:

 

NorthQ 3316 Aluminium UFO, 92mm vifte, 775/754/939/940/AM2

 

Gpu

 

XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E6600 er vel det klare valget under de forutsetningene du legger til grunn, men i uoverklokket modus tviler jeg på at du vil merke noen signifikant forskjell i ytelse. At Intel nettopp satte ned prisen på E6600 gjør etter min mening valget enda enklere(selv om AMD også satte ned sine priser.

 

Mht kompatibilitet, så vil kortet antageligvis også støtte den kommende oppgraderingen av C2D/C2Q?

Lenke til kommentar

@-LIKMARK-: hahah, det bet jeg meg også merke i. Litt morsomt. Mon tro om man får conversion kits slik som MSI laga for PIII (Socket 370) til Slot 0 i sin tid. kom på denne artikkelen også

 

Akkurat nå er det Intel som gir mest for pengene og det håper jeg alle kan si seg enig i nå. Er meget lei fanboys som ikke ser sannheten i øynene og sprer rundt seg med FUD.

 

Resten av oppsettet ditt virker veldig lovende, men man vet jo aldri før man har satt seg ned og testet systemet en stund. Selv er jeg på trappene med en ny Core 2 Duo E6600 basert maskin, mangler passende DDR2 minne og hovedkort på lista før jeg bestiller.

Lenke til kommentar
Dere hadde ikke nok i hue til og skjønne at jeg hadde bytta HK om jeg hadde valgt AMD ? ffs, lov og bruke hue og ;)

8587871[/snapback]

Nei, jeg antok at du hadde klippet av pinnene på AM2 CPUene og klemt den på plass i 775 sokkelen :)

 

Akkurat nå er det Intel som gir mest for pengene og det håper jeg alle kan si seg enig i nå. Er meget lei fanboys som ikke ser sannheten i øynene og sprer rundt seg med FUD.

Folk kan ha andre motivasjoner til å velge CPU enn kun 3DMark ytelse.

Lenke til kommentar

Har vært mange prisjusteringer i det siste, og det er ikke lett å si hva som er best mtp. pris, men denne tråden tar opp det samme.

 

 

Denne testen sier vel det meste:

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2933

 

Prisen er omtrent lik (for selve CPU - hovedkort til Intel er som regel dyrere, men det merker du ikke på et så dyrt oppsett :-))

 

Dersom man skulle kjøpt et rimeligere to-kjerne oppsett ville jeg gått for X2 - men i høyere prisklasser ser det ut til at Intel er det beste valget

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...