Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde fått sjansen til å bytte canon 30D mot canon 1D. ville dere ha gjort det?

det frister VELDIG med "vanntett" hus til å ta bilder ute med.

men jeg er litt usikker iogmed at den "bare" har 4.1MP (6.1 hadde vært greit) men er så veldig usikker. hvor mye kan jeg få for et 30D hus pent brukt med 50mmf/1.8 med ca 5000 eksponeringer som er kjøpt 15.desember 2006?

Og ca hva går et 1D hus for?

 

Vet at 1D er et nokså gammelt kamera, men det tar vel fremdeles bra bilder?

noen som vet hvor mange eksponeringer som er beregnet at 1D skal tåle?

Endret av morlie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening har oppløsning noe å si når det begynner å gå så lavt. Jeg ville ikke gjort det, 30D er tross alt et dagens kamera, noe 1D ikke er. Hadde det vært 1D Mk II eller et kamera i 1Ds-serien (hvilket ikke kommer på tale) hadde saken vært klar, men syns ikke at huset veier opp for en halvering av oppløsning. Min mening, såklart.

Lenke til kommentar

jeg har tatt noen bilder med oppløsning "small" nå som jeg har vært i polen med mitt kjære kamera.

noen so mvet hva slags "oppløsning" det er da? (Megapixler)

 

legger ved et bilde.

Image031.jpg

 

kommer heller ikke til å ta så veldig store utskrifter. mest "blosmterbilder" til hu mor og kanskje noen sportsbilder fra arrangemanger fra skolen.

Skal også starte på medier og komunikasjon til sommeren. noe negativt med å komme med et 1D da?

Endret av morlie
Lenke til kommentar

30D gjør knockout på 1D ang bildekvalitet og er et lysår foran mht til batterikapasitet.

Mens 1D er klart bedre på byggkvalitet og AF samt opptaksfrekvens. Dessuten ser den mer proff ut, men det er vel ikke det du var på jakt etter, eller......?

1DII derimot er noe helt annet. Det er 30D's bildekvalitet (hakket over faktisk, selv om oppløsning er samme og ISO-ytelser så og si like. Dynamikken er merkbart bedre), lynkjapp, bygd som en granat, osv, osv...

 

Bruktpris 30D ca 7-7500,-

Bruktpris 1D ca 6-7000,-

Bruktpris 1DII ca 15-16000,-

 

Som riktig sier, behold 30D. Det er mitt stalltips også.

Lenke til kommentar

Jeg kan få det for 5500,- med en 50mm 1.8 og 5k uten objektiv.

det frister veldig mye ettersom jeg bare tar bilder for moro skyld og ikke har noen planer om store utskrifter (portrett utskrifter og sånt blir det) kanskje noen gruppebilder og som sagt litt vanlig bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...