Gå til innhold

Nettside til fotballag, Joomla eller Wordpress?


Anbefalte innlegg

Har planer om å sette opp en nettside til et fotballag, men er litt usikker på om jeg bør bruke Joomla eller Wordpress. Siden skal blant annet inneholde nyheter, kampresultater, spillerprofiler, "neste kamp" kolonne, etc. Den skal også brukes av flere brukere da det ikke er bare en person som skal skrive nyheter og kampreferater. I første omgang kommer jeg nok til å bruke et ferdiglaget tema der jeg kun bytter ut headeren på.

 

Så, hva lønner seg i mitt tilfelle, Joomla eller Wordpress? Eller blir det smak og behag, altså at begge fungerer like bra til mitt formål?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joomla er crap, megacrap i forhold til Wordpress. Hvis du bryr deg om enkel funksjonalitet (fotballtrenere og oldikker er ikke altid keen på vanskelige administrasjonspanel), valid html og lite fuss, er Wordpress det utelukkende beste alternativ.

 

Du kan f. eks. lage en ny "kommende" kamp/kampreferat/kampresultater med TRE museklikk med wordpress (Skriv -> Tittel på kamp -> Litt om kampen -> Kategorien kommende-kamper/kampreferat/kampresultateer -> Publiser. (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=665422&st=20#)).

 

Heck, du så jo nettopp BBpress integrert i Wordpress. :p

 

I tillegg er det et stoooooort antall plugins til wordpress om du vil utvide funksjonaliteten.

Lenke til kommentar
Vel, det er mye du ikke trenger plugins for i Wordpress, spesielt hvis du tenker sånn: "men jeg vil at det innholdet skal ligge her, og den listen skal komme der".

8593155[/snapback]

Jo, det er sant. Men noen steder skal jeg ha ting som f.eks. avstemmningsbokser og lignende, og da må jeg jo nesten bruke en plugin.

 

Du kan jo gjøre dette til en support thread hvis du ikke finner hva du vil på codex support.

 

Lykke til ;)

Takk! Kommer nok tilbake med noen problemstillinger etter hvert ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...