Gå til innhold

XviD spiller i lommestørrelse


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale meg en god portabel mp3/video-spiller. dvs at jeg har lyst å kunne koble den til en TV (via phonokabel eller.no), mens den bør være så liten at kan kan transportere den i lommen.

Støtte for XviD-format er er must, og støtter den undertekster (.sub, .srt o.l.) er heller ikke det å forakte.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Bedre skjerm

2. Bedre lydkvalitet

3. Kan se 4 timer video (2 på Ipod)

4. Trenger ikke noe program for å overføre filer (men kan syncroniseres med WMP, Winamp, mediamonky osv...)

5. Det fulgte med lader (det gjør det ikke på Ipod)

6. Støtter de vanligste videoformatene (og det følger med et program som kan konventere videoene hvis det skulle være nødvendig)

7. Billigere

8. Bedre menyer

9. Egendefinert Eq

10. Radio

11. Diktafon

12. Kan kobles til TV

13. Anbefales av HW.no

Lenke til kommentar
Creative Zen Vision:M

 

Har hat en slik i over et år nå, og angrer ikke (Da betalte jeg 2800kr for den og idag koster den 1800!)

 

Den har bedre skjerm enn konkurrentene, og støtter nesten alle videoformater.

 

Eller du kan se på:

Zen Vision

 

Zen Vision W

8586280[/snapback]

Den har bedre skjerm enn ipod video... men thats it :p

8588971[/snapback]

 

 

Hva mener du egentlig med det? Sier du at den er dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Creative Zen Vision:M

 

Har hat en slik i over et år nå, og angrer ikke (Da betalte jeg 2800kr for den og idag koster den 1800!)

 

Den har bedre skjerm enn konkurrentene, og støtter nesten alle videoformater.

 

Eller du kan se på:

Zen Vision

 

Zen Vision W

8586280[/snapback]

Den har bedre skjerm enn ipod video... men thats it :p

8588971[/snapback]

 

 

Hva mener du egentlig med det? Sier du at den er dårlig?

8590736[/snapback]

 

Den var best før.. Om du ikke trenger 20GB og VGA tv ut, så er iaudio d2 bedre på stort sett alle punkter. Dyr da, med 12GB som er maks nå (ved mindre du vil betale 20000 for 16GB sd kortet som kommer i japan denne måneden) koster den ca 3000 for spiller og minnekort. Men er flash, så tåler mer, bruker mindre strøm etc etc. Samme oppløsning på skjermen, men d2 har 16.2 millioner farger mot zen's 265000, og har 24 bit skjerm mot zen's 18 bit. I tillegg er den ikeks tort større en selve skjermen, en ramme rundt men ikke noe diger "klump" under der hvor zvm har knapper, er touchscreen så ikke behov for noe keypad. Batteritiden er beste, 52 timer musikk og 10 timer video. Ikke noen overdrivelse, måtte la min stå og vise video i borti to timer her om dagen for å få den helt utlada før jeg ladet den skikkelig, da var det igjen en av 5 streker på batteriet før jeg satte den på med video. Lyden er og mye bedre, ikke bare pga lydchippen den bruker men fordi den har BBE lydenhancement, noe du ikke kommer til å kunne leve uten når du først har hørt det :p

Sist men ikke minst har den den høyeste utgangseffekten av noen spiller nå, med 37mW per kanal, så man kan ødelgge hørselen så mye man vil, eller drive hodetelefoner med litt mer enn de normale 32 ohmene :p

Og ja, den kommer med nettlader, ikke bare USB, og bruker vanlig miniusb for filoverføring (som er ums/msc, dvs drag and drop) istedetfor den klumpen man må sette på zvm -.-

 

edit: den støtter xvid, men må være 320x240 med 128kbs cbr mp3 lyd, så videocodecer er eneste minuset. Ikke noe stort problem, konverteringsprogrammet som følger med er genialt og konverterer i ca 2x hastighet, en 20 min video blir fra 100MB, så komprimerer en del, men det merkes absolutt ikke selv med laveste kvalitet

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Ja d2 høres ut som en konge spiller. kanskje det blir neste spiller da ;)

 

Men om du kun har 1800 kroner å bruke så kan jeg si at zen vision: m er et knakendes godt kjøp, ingen tvil om at d2 er bedre, men den koster også betraktelig mer per. mb.

 

Kan selv si at jeg er meget fornøyd med d2'en, men litt stor er den :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ja d2 høres ut som en konge spiller. kanskje det blir neste spiller da ;)

 

Men om du kun har 1800 kroner å bruke så kan jeg si at zen vision: m er et knakendes godt kjøp, ingen tvil om at d2 er bedre, men den koster også betraktelig mer per. mb.

 

Kan selv si at jeg er meget fornøyd med d2'en, men litt stor er den :)

8612743[/snapback]

skriveleif i siste setning ;)

vzm er kjekk til halv-portabel bruk, eks i bil, som mediesenter i lomma etc. Men som skikkelig portabel spiller blir den litt stor. Er et par gode bil setups på forumet vårt på anythingbutipod.com nå om noen er interessert. De har brukt 7" skjermer etc. 1800 er veldig god pris ja, om man trenger så mye plass. :)

Lenke til kommentar
Til deg/dere som har Zen Vision M: Er det noen begrensninger i codec'en i spilleren, slik at filen må f.eks være i en oppløsning eller at den ikke takler enkelte lydcodecs? (F.eks AC3 eller.no)

8615333[/snapback]

Veldig få begrensninger,alle bildene, musikken, og nesten alle videoene min fungerte uten konventering. Og hvis de ikke passer er så følger det med software for å konventere filene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...