mske Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Har hørt det skal være mulig å programmere i C i Microsoft Visual Studio 2005 C++. Hvordan gjør jeg det? Har prøvd å rename filene til .c istedenfor .cpp , men da får jeg bare "fatal error: .pch" (et eller annet, har ikke mulighet til å se feilmeldingen akkurat nå) Så - er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få det til? På forhånd takk
nets Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Sikker på at du la inn C støtte ved instalasjonen ? Mener den må velges som en ekstra pakke ved instalasjon.
GeirGrusom Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Den trenger ikke det. Du må skru av støtte for "++" Dette gjør du i instillingene til compileren.
kjetil7 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Alt du trenger er å lagre filen med "c" extension istedenfor "cpp". Visual Studio vil da automatisk bruke C-kompilatoren hvis du ikke overstyrer det manuelt i etterkant. For å teste det kan du prøve å kompilere følgende: main.c #include <string> int main() { std::string str; } Dette vil feile siden det blir kompilert med C-kompilatoren. Har prøvd å rename filene til .c istedenfor .cpp , men da får jeg bare "fatal error: .pch" (et eller annet, har ikke mulighet til å se feilmeldingen akkurat nå) Har du prøvd å legge inn #include <stdafx.h> øverst i c-fila? Endret 10. mai 2007 av kjetil7
mske Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 kjetil7: Ja, har prøvd men får samme feilmelding - her er hele feilmeldingen btw: fatal error C1853: 'Debug\hehehe.pch' precompiled header file is from a previous version of the compiler, or the precompiled header is C++ and you are using it from C (or vice versa) GeirGrusom: Kan du forklare hvordan jeg gjør det?
GeirGrusom Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Jeg har ikke Visual C++ foran meg nå, men enten finner du det i Compiler i Project Properties, eller så er det i egenskapene på fila (Compile as C++ code står det) Jeg skal finne det frem når jeg kommer hjem. Ofte er det like greit å skru av precompiled headers når du bruker C
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå