Amento Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hmm... Ok, tusen takk for svar Ble veldig usikker nå... Lagde tidligere noen sider for noen andre og hosta dem på Cliche.no. Synes de er gangke gode, men har ikke prøvd PHP og SQL hos dem. Noen som vet om PHP og SQL er rask hos Cliche? Hvis jeg går for Cliche så kommer jeg til å ta Zeta-pakken: Med et ZETA-suite får du tilgang til følgende: 3000 MB serverplass Ubegrenset trafikk 500 e-mail konto Ubegrenset antall e-mail alias Online mailadministrasjon Spambeskyttelse Daglig backup Døgnovervåkning Gratis mail/telefonsupport Mulighet for *-alias 1 FTP-tilgang HTML ASP med Access database ELLER, PHP med MySQL database Profesjonell statistikk Alt for bare 30 kr. per måned Opprettelse av ZETA-suite for bare 50 kr. EDIT: Ok, du sier at jeg burde gå høyere i pris hvis jeg vil ha en del plass. Har du noen eksempler? Endret 28. mai 2007 av Zathardor
Pozzolan Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Tror du fikk svar om Servage, så jeg dropper å svare på det. Ta en titt på domeneshop.no hvis du vil ha siden i Norge. Hørt mange som har gode erfaringer med dem. Eneste ulempen er prisen, men du får det du betaler for. Passer utmerket hvis du lager et norsk forum. Jeg kan personlig anbefale http://noyos.no, jeg hoster alle sidene mine hos dem og det fungerer utmerket. Serverne er raske og du får det du betaler for. Ubegrenset domener, subdomener osv. Eneste ulempen jeg kan finne er at webserverene står i USA. Du kan starte med å kjøpe en liten pakke og oppgradere etterhvert. Har du spesielle behov kan du alltids kontakte dem så kan dere lage en egen pakke slik jeg har gjort. Jeg kan ihvertfall komme med en anbefaling til deg, kjøp en host som har server i Europa eller USA i og med at det kommer utlendinger til siden din og sider som er i Norge er ikke de raskeste for folk i f.eks USA.
myhken Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Husk at det ikke er noe som heter ubgrenset, og det ligger alltid noen begrensninger rundt en slik pakke. Du vil mest sannsynlig møte begrensninger som CPU load og minne bruk, og du vil nå disse begrensningene så fort sidene dine begynner å sende ut GB på GB....men hvor grensen går kan jeg bare spekulere i. Det er ikke lett å finne gode webhotell som leverer delt webhotell løsninger. Men jeg har personlig erfaring med følgende selskaper: http://www.slhost.com/shared_solutions.html Ønsker du å utvide til en VPS en gang i fremtiden, har Slhost ganske gode tilbud på VPS pakker. Du får den laveste pakken (med 20 GB disk og 150 GB overføring) for ca 125 kroner/mnd om du betaler for 6 mnd om gangen. http://www.eurovps.com/web_hosting/linux_p...sting_plans.asp Servere i Europa, veldig god support, gode servere m.m Bakdelen er helt klart prisen. Kvalitet koster. Samt nokså små pakker. https://www.godaddy.com/gdshop/hosting/shared.asp?ci=9009 Disse leverer innen budsjettet ditt, men support er ikke deres sterke side. Jeg ville likevel vurdert å teste disse, og kjøpt en deluxe pakke for en og en måned, bare for å teste. Er du heldig så holder disse for deg. http://www.hostgator.com/ Delte meninger om disse på webhostingtalk, men de er store, og forsvinner ikke med det første. ellers finnes det utrolig mange selskaper der ute, men jeg har for lengst gått fra delt webhotell til dedikerte servere og nå til VPS. Fant ut at jeg ikke hadde behov for en hel dedikert server, så VPS løsninger ble det riktige valget for meg. Mine hjemmesider bruker nå ca 10 GB med diskplass.
Amento Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk for svar! Det er veldig bra når dere kommer med egne erfariger og slikt fordi da hjelper dere i hvert fall meg veldig mye Skal se litt nærmere på de forskjellige webhostene etter hvert. Kan skrive en mer om hva jeg trenger: - Jeg kommer til å trenge en del plass. Internettside og forum samt muligens en del store filer til nedlasting. Vet egentlig ikke hvor stor plass et forum trenger, det er vel avaratene som kommer til å ta opp det meste der... Selve internettsiden vil bli ganske stor. Mange sider samt mang bilder. - Båndbredde er jeg veldig usikker på. Vil tro et forum bruker en del samt nedlastingene... - Jeg trenger PHP, selvfølgelig. - MySQL database. Trenger ganske stor plass her. Ikke bare til forum, men også en del andre til i sammenheng med noen spill og greier... - Muligheten for subdomener siden internettsiden vil bli stor og skal kategoriseres under forskjellige subdomener. - Mail'er må jeg ha. Rundt en 10-20 tror jeg vil holde... - Maks filstørrelse bør være over et par mb, siden jeg kommer til å ha en del store bilder og noen stor filer. - Siden er ikke bare for nordmenn så serverne bør helst være plassert en plass som gir god hastighet for de aller fleste. - FTP opplasting. - Lite nedetid er viktig, da denne siden forhåpentlig vis blir besøkt til alle døgnets tider... Håper dette hjelper litt og håper det kommer flere gode forslag. Skal se på forlsagene deres myhken2 og stealthy, og takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå