Gå til innhold

Disse Host'ene ser for bra ut til å være sant...

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De funker sikkert så lange du ikke bruker "mye" plass og ressurser. Når du begynner å bruke plassen og trafikken du har krav på sletter de webhotellet ditt. Pleier ihvertfall å være slik.

Ergo: Hold deg unna!

Skrevet

Hmm... Skeptisk...

Jeg snakka med DOT 5 hosting på Livechat og forhørte meg nærmere om deres tilbud. Det hørtes jo utrolig bra ut. For ca 420 kr i året får man 350GB plass og 3500GB overføring i måneden. Ingen filstørrelse-begrensning og mye mye mer... Jeg får forhøre meg litt mer. Ville vært skikkelig digg å hoste noe hos DOT 5...

Skrevet
Joakim: With your hosting I get 350GB space and 3500GB Bandwidth. If I start to get close to these limits on my website, will my website be deleted?

Sarah: We provide 300GB webspace and 3000 Bandwidth

Joakim: Cause someone told me that hosting services that provide these amounts of space and bandwidth often don like that you actually start to reach the limits...

Sarah: No we provide the same as given above

Joakim: Not saying this to criticise you guys, I just like to be sure about things...

Hmm... :blush:

Skrevet

Jeg ville fortsatt ikke brukt dem. Greit at jeg får alt det der, men hva om det rett og slett ikke går å utnytte det grunnet nedetid, de sletter filer osv? Det er bildet jeg har fått etter å ha lest litt på diverse webhostingforum.

Les: http://www.ussbrewton.com/Dot5Hosting.htm

http://www.hollinger.net/2006/09/review-do...ting-sucks.html

http://www.myhostreview.com/view.php?id=27

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=571209

Skrevet (endret)

Hmm... Ble veldig skeptisk nå :p

Ok, har sett litt på IX hosting nå, og det ser jo utrolig bra ut med den business pack'en deres:

500GB space og 3500GB bandwidth, SQL, mail og alt det som hører med... Finenr du noe tvilsomt om de, Stealthy? :)

EDIT: Ok, fant noen rimelig missfornøyde brukere av IX hosting også... :p

Fant derimot noen fornøyde brukere av Host Gator, noen her som har noen kommentarer til denne hosten?

Ser også fortsatt på Lunarpages som jeg enda ikker funnet noe negativt om... Noen som vet noen om denne?

Endret av Zathardor
Skrevet

Har brukt servage.net en en liten stund nå og alt funker fint. Rask ftp, lite nedetid og meget rask support. Videre har jeg for det meste bare lest positive ting om dem.

Hvis du bruker CUST36157 under registreringen får du 25GB extra plass på hotellet..

Skrevet

Hehe, Tja jeg trenger mye plass og masse båndbredde. SQL servere til forum og andre ting. Mails, sub-domener og domene. høy filstørrelsesgrense. Støtte for PHP og den slags...

Skrevet (endret)

Servage har visstnok treg SQL og PHP.

Men hva er mye plass og masse båndbredde? 1GB? 5GB? Forum trenger faktisk ikke så mye plass, det er viktigere med rask SQL og PHP. Hvor mange brukere skal det være på forumet? Er det et norskt forum, eller er det mest amerikanere?

Har du en makspris? Husk at du som oftest får det du betaler for!

Endret av stealthy
Skrevet

Kankje en 50GB plass og... Båndbredde er jeg litt usikker på, 1000GB kanksje? Vet at forum ikke tar så mye plass, men kommer til å trenge plassen til en hel del andre ting...

Makspris... Tenkte på rundt $7 måneden kanskje?

Skrevet (endret)

Nå skal jeg være ærlig med deg.

Jeg har flere hjemmesider hostet på en pakke med 700MB lagringsplass og 10GB trafikk. Siden det er snakk om er http://software-today.com/ har ca i gjennomsnitt 300 besøkende per dag. Jeg bruker ikke 5GB en gang.

Du spør rett og slett etter det umulige. Hvis du faktisk skal bruke 1000GB i måneden bør du gå for en dedikert server. De som selger det billig selger som regel mer enn de kan gi. Når du begynner å bruke litt av det du har betalt for sletter de kontoen din o.l.

Ergo: Kjøp fra noen som faktisk er seriøs, og oppgrader kontoen din hvis du faktisk trenger så mye plass/båndbredde som du skriver. Et forum trenger som sagt ikke 50GB, tror ikke diskusjon.no bruker 50GB engang.

Endret av stealthy
Skrevet

Jo da, meg oppga vel litt høye tall. Er bare veldig usikker på hvor mye jeg kommer til å trenge... Men anbefal noe da, noe billig og bra :)

Skrevet

Den så veldig bra ut den Host'en din Zandor, men hvis SQL'en og PHP'en er treig så vet jeg ikke helt om jeg velger den... Men den så sinnsykt bra ut :)

Skrevet (endret)
Hvor vil mesteparten av brukerne komme fra? Norge, Europa eller USA?

8692788[/snapback]

Forhåpentlig vis alle som kan lese engelsk, altså nei, ikke bare norske nei... :)

Servage har visstnok treg SQL og PHP.

8692292[/snapback]

Hva vil treg si? veldig treg eller ikke noe som er veldig merkbart?

Endret av Zathardor
Skrevet (endret)
Har brukt servage.net en en liten stund nå og alt funker fint. Rask ftp, lite nedetid og meget rask support. Videre har jeg for det meste bare lest positive ting om dem.

Hvis du bruker CUST36157 under registreringen får du 25GB extra plass på hotellet..

8692056[/snapback]

Jeg har brukt Servage.net en stund nå, og har anbefalt dem før her på forumet, men jeg kan ikke lengre gå god for dem.

Jeg har brukt kontoen til å lagre backupfiler fra min server her hjemme, og mine VPS servere i utlandet.

Totalt har jeg brukt ca 200 GB. I februar forsvant plutselig nesten 100 GB med backup filer, og jeg fikk aldri noe svar på hvorfor. De mente at passordet mitt var for svakt og at noen hadde slettet filene mine.

Jeg syntes dette var rart, men endret passordet, og lastet opp filene igjen.

Nå i mai ble ca 100 GB slettet nok en gang. Denne gangen backup av alle bildene mine (totalt nesten 100 GB) samt noen VPS backup filer.

Nok en gang sier de bare at noen må ha fått tilgang til kontoen min.

Det er kun jeg som bruker kontoen, og jeg bruker ett passord bestående av 15 bokstaver, tall og spesialtegn. Det skal noe til å gjette det passordet.

I tillegg forsvinner ingen filer fra mine andre webhotell, kun fra Servage.

De har heller ikke backup av filene/servene sine, og kan ikke gjenopprette filer som blir slettet. Så ut i fra dette, har jeg bestemt å kanselere kontoen hos dem.

Jeg er ganske aktiv på webhostingtalk.com og kan si en ting om webhotell som tilbyr utrolige mengder diskplass og overføring: Du må i 99% av tilfellene regne med å få problemer på en eller annen måte. Enten blir kontoen slettet pga for mye bruk, filer blir slettet, mye nedetid osv osv.

Uansett hvordan man snur og vender på det, så koster hardware penger, så kommer strøm og nettleie.

Så det lønner seg ikke i lengden og velge webhotell som tilbyr de utroligste pakkene.

Til OP:

Tror du vil slite med å holde budsjettet ditt om du skal ha kvalitet. Er det kvantitet du er ute etter kan du nok greie deg med rundt $7/mo. Men ville ikke ha gått for en slik løsning.

Skal du ha en god løsning, med grei support, god SQL hastighet etc etc, må du nok opp i 120 kroner pr måned eller mer.

Vil du likevel starte i busjettklassen, sjekk ut https://www.godaddy.com/gdshop/hosting/shared.asp?ci=9009 og deres Deluxe plan. Der får du 100 GB med lagring og 1000 GB overføring til $6.99/mnd

Jeg hr brukt dem i over 2 år nå, men er ikke imponert over MySQL mulighetene, og support m.m

Likevel leverer de varene, og så lenge du ikke trenger så mye support så fungerer godaddy.com helt greit.

Har alltid god oppetid på serverene sine også.

Men om sidene dine skulle bruke rundt 1000 GB med overføring per måned, tror jeg at du vil bruke så mye ressurser på serveren, at du får en advarsel, eller at du blir sagt opp....men det blir bare spekulasjoner.

Endret av myhken2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...