Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter ikke som den skal! [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

heihei!

Jeg kjører nå 2 hardisker i samme maskin, satt inn en ny harddisk formaterte den å la inn XP, kjører den nye som slave å den gamle som Master, alt funker som det skal da jeg først kommer inn,

men på oppstarten får jeg beskjed om å velge OS, det ligger et OS i hver harddisk, jeg må velge enthen å kjøre OS fra den nye eller gamle hardisken. å det har jeg 30sec for å gjøre.

jeg brukte partisjon magic på den nye HD. det vil da si at det ikke ligger noe OS i den nye HD lenger, den kjøres som en vanlig Data disk, men får forsatt samme oppstarts problemer der jeg må velge harddisk i oppstarten.

dette valget på oppstarten vil jeg ha vekk ! å at den går rett inn på master disken uten noe problemer.

jeg prøvde å ta vekk den nye HD, kjørte maskine akkurat som den tidligere var med en disk, å fikk samme oppstart trøbbel.

jeg har vært i BIOSEN og i msconfigen men finner ingen måter å kvitte meg med denne type oppstart..

vis jeg lar maskien gå i de 30sec før den velger disk 1 automatisk, vil den komme inn på slaven som er feil, derfor må jeg velge disk 2 i det valget jeg får i starten.

å det vil jeg ungå, får maskinen skal rett inn på riktig disk uten å måtte velge det i oppstarten.

jeg har vært borti dette problemet før flere ganger hos andre folk, men finner ingen løsning.

er det noe der ute som vet eller har noe tips på hvordan jeg fjerner den type oppstart! ?? :hmm:

spør om jeg er uklar på noe xP

Endret av empel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan endre dette i msconfig i run. Eller du kan gå på c: og finne en sjult fil som heter boot.ini. Der sletter du den du ikke vil ha med og der kan du og sette at den skal starte opp med en gang...

Skrevet

ah ! i see i see

dette fikk jeg til, å det funket vist :thumbup:

men nå skal jeg se om jeg får det til å funke da jeg setter inn begge diskene.

takk for hjelpen ! :D

Skrevet

ja det gjorde jeg vist !

var ganske nær selv, var på riktig sted i msconfigen, men var ikke så kjent med boot.ini saken så jeg så ikke helt hva jeg skulle forandre der. men men det ordnet seg !

takker igjen =)

Skrevet

Det var enda godt, man skal egentlig ikke redigere der med mindre man vet hva man gjør.

Fint det fikset seg for deg. Sett gjerne [LØST] i emnefeltet til denne tråden, slik at du ikke får mer unødvendig support. Dette gjøres ved å trykke "Rediger" på den første posten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...