Gå til innhold

Ny bassgitar noen tips?


Anbefalte innlegg

Har skal ta å kjøpe meg en ny bass. har tenkt å bruke mellom 4-6000(helst ikke over 5 men kan strekke meg) på den. spiller for det meste metal/rock. har tenkt litt på esp. noen som har noen tips?

 

ps: helst aktive micker, vile gjerne ha muligheten til å stille tone, diskant osv

Endret av Frangemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ESP har jo et par bra Les Paul aktige basser. Spørs om du har flere basser allerede, ville enten kjøpt meg en sånn ESP eller en Fender Precision Bass, da de kan brukes til ca alt.

 

Sparer ialfall til en av de delene selv, og har tenkt å bruke ca like mye penger. Kjøp brukt, mye bra på amerikansk og tysk ebay :)

Lenke til kommentar

Er jo alltid lurt å ha to basser om du skal begynne å spille mye konserter og sånn. Precision er ialfall veldig allsidig, og ser jo også ganske rå ut. Dessuten fins det mye bra kopier, om du klarer å skaffe deg f.eks en Tokai Hard Puncher har du gjort et kupp!

Lenke til kommentar

Ja, sikkert. Men om du ikke har så mye penger ville jeg heller sett på kopimerker, eller eldre basser. Mye bra Tokai, Ibanez osv fra 80-tallet som er veldig bra, men betydelig mye billigere. Mange mener feks Ibanez gitarer er like gode som Gibson.

 

Kan komme med liste over mange bra merker seinere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...