Gå til innhold

Nokia E90 - Hvornår?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved hjelp av GSM-nettet, kan man finne ut av omtrent hvor enhver mobiltelefon befinner seg ved hjelp av å se hvilken basestasjon den sender og mottar signaler fra. Dette kan gi en god pekepinn på hvor telefonen befinner seg, men er langt fra nøyaktig nok til å tilfredsstille dagens krav.

Tror det er en ok beskrivelse. :)

9659215[/snapback]

 

Det som kan legges til her er at telefonen bare bruker den infoen fra GSM-nettet til å finne ut hvilke satelitter den skal "lytte" etter, slik at lock går en del fortere.

 

GPS-biten brukes fremdeles til selve navigasjonen, og er akkurat like (u)nøyaktig som tidligere.

 

-KJ

 

EDIT:

 

Her er forresten en mer utfyllende beskrivelse av AGPS.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Utvannet skrev:

Dette høres ikke bra ut.

 

Jeg kan bruke DnB sin nettbank+aksjehandel fra en PC i en hvilken som helst internettkafe worldwide (som naturligvis ikke trenger sertifikater) uten å måtte laste ned "ett eget program". Et slikt program var nødvendig for DnB's gamle system som ble byttet ut for noen år siden, men ikke idag. Da burde E90 fungere på samme måten. Det gjør den tydligvis IKKE! Og da forsvinner i alle fall ett av MINE aller største argumenter for å kjøpe denne maskinen. dessverre. Medmindre noen kan bevise at dette fungerer.

 

Nå har jeg en enda styggere mistanke enn tidligere om at mange andre interaktive nettsider heller ikke vil virke i E90, som f.eks. fly- og hotellbestilling over expedia.co.uk (eller andre) med innebygget kredittkortfunksjon, som jeg er helt avhengig av når jeg er ute og reiser (med E90 i bagasjen) og skal ombooke hoteller eller reiseruter.

 

Er det noen av brukerne på forumet her som kan svare på om dette er tilfelle? Har vært sikker på at dette skulle bli min nye tlf til jeg leste dette innlegget! Helt supert å kunne dra på tur med bare telefonen med seg. blir veldig usikker nå. Liker ikke windows telefoner, men muligt at det blir løsningen allikevel.

Lenke til kommentar
Utvannet skrev:

Dette høres ikke bra ut.

 

Jeg kan bruke DnB sin nettbank+aksjehandel...........

 

Er det noen av brukerne på forumet her som kan svare på om dette er tilfelle? Har vært sikker på at dette skulle bli min nye tlf til jeg leste dette innlegget! Helt supert å kunne dra på tur med bare telefonen med seg. blir veldig usikker nå. Liker ikke windows telefoner, men muligt at det blir løsningen allikevel.

 

 

Her fant jeg noe interessant om web-browsermulighetene til E90:

 

http://www.allaboutsymbian.com/features/it...he_Internet.php

 

Artikkelen er skrevet i februar, så det er mulig at visse forbedringer er utviklet, men sansynligvis ikke.

Lenke til kommentar

Dette her er lengste jeg har ventet på en telefon altså. Hadde det ikke vert en communicator hadde jeg nok begynnt å kikke etter noe annet snart. Men nå VIL jeg ha den!

 

Er det ingen som kunne fått sjekket opp med Nokia om dette leveringsproblemet? få litt konkret info! disse datoene blir jo bare forskyvet! nå er den begynnt å komme opp i volum i London da.

 

EDIT:

 

spoke to some guy from nokia INDIA they told me nokia e90 is stopped for good.

 

the version will be out by december may be e90i

 

really dont know what is going on.

 

vurderer tytn frem til jul jeg nå altså! eller E61i... må ha noe nytt å fikle med før jeg blir gal her! What to do?

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

ringer å får de sende meg en E61i nå jeg, orker ikke vente mer, må ha noe nytt. Om det kommer en E90i så vil jeg heller vente til desember enn å sitte med en "vanlig" E90 fra november.

 

rykter går om en sort sølv E90i nemlig. men det er jo bare rykter.

 

jeg vil nå ha den brune uansett, men selvsakt vil jeg den skal være 100% feilfri og da vil jeg vente isteden for å få en halvgod. det som er så himla ergelig er jo at ikke noe er bekreftet! hvorfor kan ikke Nokia komme med en slags pressemelding om dette problemet. man blir jo helt forvirret! V3 E90 er den de skal shippe, verson 3 ja, greit de har leveringsproblemer men de kunne jo gitt litt info.

 

og OM denne E90i kommer i desember hadde også vert greit å vite!

Lenke til kommentar

ja det virker jo det! problemet er jo at de måtte stoppe produksjon pga det ble merker fra tastene på skjermen. Derfor måtte de lage ny "case". dette tar nok litt tid. jeg tror de fleste rykter er bare rykter med inget innhold. det har vel ALDRI kommet en "i" verson av en communicator før!

 

venter 14 dager før jul, men DA om den ikke har kommet må jeg ha et eller annet nytt ja!

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...