Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bildet flimrer og skjermen blir svart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en relativt ny pc som streiket her i dag.

Plutselig begynte skjermbilde å flimre. Dette har skjedd før også, så jeg gjorde som jeg alltid gjør når det skjer. Restarter den. Alt gikk fint men etter noen timer skjedde det igjen, og nå blir det ikke bra. Bildet flimrer helt fra oppstartsskjermen og hvis jeg er så heldig å komme inn i windows, blir skjermen svart etter et halvt minutt. Jeg ber om at problemet fikser seg selv, men det er for naivt.

Jeg har demontert pcen, og tatt ut skjermkortet. Ingenting var svidd og kortet så ut til å være i fin stand. Jeg lot det ligge ute litt, før jeg satt det inn igjen. Jeg trodde det hjalp, men etter 5 minutter var det i gang igjen. Jeg tenkte også at jeg skulle prøve å komme inn i safe mode og avinstallere driverene. Men dit kom jeg aldri. Bildet flimrer som sagt fra første stund.

Pcen består av følgende komponenter:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz - klokka til 3.2Ghz modifisert med Thermaltake Big Typhoon

Asus P5W DH Deluxe hovedkort

Gainward GeForce 7950GT 256MB - modifisert med en Zalman VGA-Kjøler VF900-Cu

Hiper 580W strømforsyning

2x Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 1024mb

Jeg trenger hjelp til å fikse dette så fort som mulig. Jeg vil nødig sende det inn for garanti, og helst ikke fyre opp den gamle møkka mi. :(

takker på forhånd

- Martin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe i nærheten skjermen reagerer på, husker jeg satt pc skjermen (lcd) ved en vanlig crt tv og da flimrett det godt i Tv'en.

Eventuelt kan du jo prøve med andre kabler til skjermen strøm/bilde kabler til skjermen.

Hvis det er en CRT skjerm kan du jo prøve Deagauss.

Skrevet

fader te rart problem..

he høyrt at folk kan streike, men en skjerm?

kor mykje lønn fe skjermen=?

Skrevet

Hei.

Vil tro dette har noe med skjermkabel/skjerm å gjøre,har du prøvd med en annen skjerm og kabel ?

Driver har nok ikke noe å si,siden det inntrer før windows starter.

Skrevet (endret)

Takker for svar så langt. Men det er nok desverre hverken skjerm eller kabler. Fyrte opp den gamle møkka mi, og den funker fett som faen.

Men det blir kanskje litt feil å si at det flimrer. Mer som om bildet blir uskarpt, og det kommer masse greier som ikke skal være der. F.eks når windows skjermen kommer så forsvinner halvparten av teksten, og fargene blir helt teite. Skal se om ikke jeg kan få tatt et bilde og slenge opp etterpå, så dere skjønner hva jeg mener.

Edit: Det er en CRT-skjerm, ja.

Endret av mnilsen
Skrevet

Jeg skal sende det tilbake til netshop. Men får jeg noe igjen på garantien når jeg har bytta ut vifta? Må jeg skru den gamle driten tilbake på plass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...