Gå til innhold

koble til cd/dvdkabinett


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om dette er riktig post for temaet, men jeg prøver meg.

Kan jeg koble et eksternt cd/dvd kabinett ( ser de har slike på Komplett )for å spille av cder på? Det er slike cder som følger med Komputer for alle og Digital foto.( Samme som musikk-cder? ) Nå har jeg gitt opp å få cd-stasjonen min til å virke. Den vil ikke lese av, selv om cdene er helt nye, uten hakk. Siden min pc fungerer utmerket ellers, tenkte jeg å kjøpe noe jeg kunne kople til ekstent f.eks via en usb kontakt. Kan jeg bruke et slikt kabinett som jeg antydet, eller er det noen som har bedre tips?Takknemlig for et svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, du kan bruke en slik ekstern dvd-brenner som de selger på komplett, men et bedre alternativ er vel å bytte ut den du har i maskinen din med en ny (som koster halvparten av det du må betale for ekstern)

 

hvis du velger å bytte den du har, så må du finne ut om du bruker IDE eller SATA. IDE er de flate, men brede, ledningene. SATA er ca 1 cm bred og noen mm tykk.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Har aldri innstallert pc-elementer før, føler meg ikke helt kompetent til det enda.Så da kjøper jeg meg en ekstern dvd/cd brenner slik at jeg får tilgang på de cd-ene jeg har.Kjøpte denne pc-en brukt, og det er ingen brenner fra før i den. De eksterne er det jo også en kurant pris på i dag.Kanskje du hadde en anbefaling på en som er brukbar? Takker så mye.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet fram til siden, men datasiden kan visst ikke vises.Etter en del søking på nettet, var det visst ikke så mange modeller å velge i. Ihverfall ikke eksterne.Tror jeg velger Samsung jeg.Hjertlig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...