Gå til innhold

Fjerne alle valgene når man høyreklikker på ei fil


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så lurer jeg på hvordan man fjerner alle, eller noen da, av valgene når man høyreklikker på ei fil, for eksempel på et bilde?!

 

viss man har winrar installert på maskinen, så vil man jo få opp 4 valg i forbindelse med bare det ene programmet! liten vits syns jeg...

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittelen sier, så lurer jeg på hvordan man fjerner alle, eller noen da, av valgene når man høyreklikker på ei fil, for eksempel på et bilde?!

 

viss man har winrar installert på maskinen, så vil man jo få opp 4 valg i forbindelse med bare det ene programmet! liten vits syns jeg...

 

:hmm:

8549204[/snapback]

 

 

Prøv her.

Lenke til kommentar
Som tittelen sier, så lurer jeg på hvordan man fjerner alle, eller noen da, av valgene når man høyreklikker på ei fil, for eksempel på et bilde?!

 

viss man har winrar installert på maskinen, så vil man jo få opp 4 valg i forbindelse med bare det ene programmet! liten vits syns jeg...

 

:hmm:

8549204[/snapback]

 

 

Prøv her.

8551590[/snapback]

Det var ikke under "Åpne i"-menyen når man høyreklikker på ei fil jeg ville fjerne noen valg, men i den første menyen!

 

post-82907-1178526402_thumb.jpg

 

Men takk for svar btw :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var ikke under "Åpne i"-menyen når man høyreklikker på ei fil jeg ville fjerne noen valg, men i den første menyen!

 

post-82907-1178526402_thumb.jpg

 

Men takk for svar btw :thumbup:

8554461[/snapback]

Hvis du går inn i innstillingene til WinRAR, så mener jeg å huske at du kan samle alle menyvalgene (til WinRAR) i en undermeny, kalt "Context menu" på engelsk.

Lenke til kommentar
Det var ikke under "Åpne i"-menyen når man høyreklikker på ei fil jeg ville fjerne noen valg, men i den første menyen!

 

post-82907-1178526402_thumb.jpg

 

Men takk for svar btw :thumbup:

8554461[/snapback]

Hvis du går inn i innstillingene til WinRAR, så mener jeg å huske at du kan samle alle menyvalgene (til WinRAR) i en undermeny, kalt "Context menu" på engelsk.

8558215[/snapback]

Takk for forslaget :thumbup: (det funka), men det er ikke helt det jeg er på jakt etter. Forslaget som du kom me gjelder jo bare WinRAR, mens det æ e på utkikk etter gjelder i selve Windows. Vet det finnes, har gjort det før...fjernet de valgene jeg ikke vil ha i "høyreklikk-menyen"....men husker bare ikke åssen man gjorde det :hmm:

Lenke til kommentar
Takk for forslaget  :thumbup:  (det funka), men det er ikke helt det jeg er på jakt etter. Forslaget som du kom me gjelder jo bare WinRAR, mens det æ e på utkikk etter gjelder i selve Windows. Vet det finnes, har gjort det før...fjernet de valgene jeg ikke vil ha i "høyreklikk-menyen"....men husker bare ikke åssen man gjorde det :hmm:

8563859[/snapback]

Har ikke prøvd programmet, men kanskje Context Menu Editor kan være noe for deg?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om/hvor i registeret høyremenyen ligger ?

8563940[/snapback]

Det ligger under "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes".

"*" setter menyvalg for alle filtyper (og muligens mapper), mens de andre utgjør ulike filtyper.

Lenke til kommentar
Takk for forslaget  :thumbup:  (det funka), men det er ikke helt det jeg er på jakt etter. Forslaget som du kom me gjelder jo bare WinRAR, mens det æ e på utkikk etter gjelder i selve Windows. Vet det finnes, har gjort det før...fjernet de valgene jeg ikke vil ha i "høyreklikk-menyen"....men husker bare ikke åssen man gjorde det :hmm:

8563859[/snapback]

Har ikke prøvd programmet, men kanskje Context Menu Editor kan være noe for deg?

8563915[/snapback]

dette var litt nærmere det æ va på utkikk etter ja. men her kan man ikke legge til funksjoner el. igjen etter man har slettet de. så må nok fortsette å lete...vil jo ha muligheten te å kunne legge til funksjoner ol. viss æ for eksempel sletta en funksjon ved en feil...

Men takk for forslaget :thumbup:

Lenke til kommentar

Kom plutselig på at jeg selv bruker ShellExView for å fjerne diverse menyvalg for WMP.

Dette programmet fungerer i hvert fall sånn at du kan aktivere/deaktivere ulike valg, men det kan være litt vanskelig å vite akkurat hva som skal bort. Programmet gir deg ikke mulighet til å fjerne enkeltvalg, som f.eks. to av de fire WinRAR-valgene. Du fjerner i stedet alle valg for et program. Mulig du kan bruke programmet til ditt formål likevel.

 

Hvis du skal prøve det:

Når du får opp listen med "Extension Names", sorter etter "Type", og se etter "Context Menu"...

Lenke til kommentar
Kom plutselig på at jeg selv bruker ShellExView for å fjerne diverse menyvalg for WMP.

Dette programmet fungerer i hvert fall sånn at du kan aktivere/deaktivere ulike valg, men det kan være litt vanskelig å vite akkurat hva som skal bort. Programmet gir deg ikke mulighet til å fjerne enkeltvalg, som f.eks. to av de fire WinRAR-valgene. Du fjerner i stedet alle valg for et program. Mulig du kan bruke programmet til ditt formål likevel.

 

Hvis du skal prøve det:

Når du får opp listen med "Extension Names", sorter etter "Type", og se etter "Context Menu"...

8565297[/snapback]

Enda et hakk nærmere løsninga hehe

Joda, funka fint dette programmet. men det er som du sier....man har ikke muligheten til å fjerne enkeltvalg.

 

men som alltid...takk for forslaget :thumbup:

Lenke til kommentar
Nærmere enn dette kommer du nok ikke: Mmm

 

Ulempen er at du får en grønn linje i menyen hvor det står Mmm...

Er en sammenligning mellom Free og Pro halvveis ned på siden.

8565469[/snapback]

dette programmet funka ikke så godt! fikk bare opp sånn som dette når jeg startet programmet:

post-82907-1178636703_thumb.jpg

trodde det skulle komme opp noe i venstre vindu men...

Lenke til kommentar
dette programmet funka ikke så godt!

8565712[/snapback]

Bruker du Win9x/2000?

 

Hvis du har Win9x eller 2000 skal du laste ned ContextMenu ControlFreak.

Hvis du har XP skal du laste ned Mmm.

 

Ser ut som ContextMenu ControlFreak uansett bare tilbys som 30 dagers trial...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...