Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lokal overføring av store filer - hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en venn sitter her på hver vår laptop.

Han har en fil på ca. 7 gb som jeg trenger.

Dessverre brøt den eksterne hardisken sammen, og vi lurte på om det var en

annen måte å overføre filene på. Gjennom ruter, nettverkskabel eller noe.

Er litt fortvila!

 

Håper noe kan hjelpe oss!

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere nettverk er jo saken grei. har dere en krysset netverkskabel er saken grei. Siden dere har router går jeg ut ifra at dere har nettverk. Da er det bare å dele filen i nettverket og "copy paste".

8549124[/snapback]

 

takk for svar...men det går så sinnsykt sakt. Kunne man ikke bare dratt en nettverkskabel fra min til han sin data? er litt noob på dette området =)

Lenke til kommentar

Får å bruke en nettverkskabel direkte mellom maskinene må dere ha en krysset nettverkskabel. Det fungere altså ikke med vanlig nettverkskabel som du stapper i Hub router osv.

 

Så dere får til å overføre på nettverket. Bare at det går veldig sakte?

Lenke til kommentar
Får å bruke en nettverkskabel direkte mellom maskinene må dere ha en krysset nettverkskabel. Det fungere altså ikke med vanlig nettverkskabel som du stapper i Hub router osv.

 

En vanlig(rett) kabel kan settes i en hub og ruter,skal maskinene kobles direkte til hverandre må man ha krysset.

Lenke til kommentar
Får å bruke en nettverkskabel direkte mellom maskinene må dere ha en krysset nettverkskabel. Det fungere altså ikke med vanlig nettverkskabel som du stapper i Hub router osv.

 

En vanlig(rett) kabel kan settes i en hub og ruter,skal maskinene kobles direkte til hverandre må man ha krysset.

8549242[/snapback]

 

Hehe...det viste jeg ikke..! :!:

Lenke til kommentar
Jaja dette blir vanskelig :w00t:

 

Ok finn file dere skal dele. Gå inn på egenskaper på mappen den ligger i og gå til delings fanen. Set på deling på den mappen og se om dere finner den på nettverket etter det.

8549322[/snapback]

 

Vi fikk det til. Vi finner hverandre. Men det står at det tar 232 min, for 7 gb. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
For å korrigere: Hvis et av (eller begge) nettverkskortene er rimelig nytt, støtter dette automatisk MDI/MDI-X. Så hvis dere ikke har krysset kabel, prøv med en vanlig. Hvis dere får tilkoplingslys er alt OK.

8549337[/snapback]

 

har prøvd...det funker ikke:(

Lenke til kommentar

Var litt lenge kanskje. Mye mulig det går fortere enn det står. Dere skulle overført med firefox så dere kunne lest av hastigheten.

 

Men det går nå i alle fall. Om ikke på maks fart.

 

Når jeg tenkter meg om kan det egentlig stemme...

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Var litt lenge kanskje. Mye mulig det går fortere enn det står. Dere skulle overført med firefox så dere kunne lest av hastigheten.

 

Men det går nå i alle fall. Om ikke på maks fart.

8549471[/snapback]

 

ja...det går...kun 224 min igen nå :!: men takk for at du prøvde! Er det noen som vet om andre løsninger?

Lenke til kommentar
For å korrigere: Hvis et av (eller begge) nettverkskortene er rimelig nytt, støtter dette automatisk MDI/MDI-X. Så hvis dere ikke har krysset kabel, prøv med en vanlig. Hvis dere får tilkoplingslys er alt OK.

8549337[/snapback]

 

har prøvd...det funker ikke:(

8549441[/snapback]

 

 

Viss du skal gjøre det må dere sette opp ip adresse, subnet maske og gateway manuelt også.

Men lys skal det vell komme uansett.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...