Gå til innhold

Red Hat 8.0 + Win2k


djs86

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin stående her som er helt clean, en pentium3, 450MHz, 384 mb ram og en harddisk på 9,5 giga.

Den skal jeg ha win2k OG Red Hat 8.0 på, og ha valget om hvilket av de OS'ene jeg vil kjøre i oppstarten.

Linux partisjonen skal det ikke ligge noe annet enn det som følger med Red Hat, altså ingen mp3 og slikt.

Jeg har installert win2k først og ordnet en partisjon for den, og latt det stå igjen ca 2gb ubrukt plass, altså ingen partisjon. Etter win2k er ferdig innlagt har jeg prøvd å legge inn Red Hat, men neida, eneste alternavtivet som funker under innstallen er å "*fjern alle partisjoner på dette systemet" og da kommer win2k bort. Jeg har også prøvd å partisjonere selv under installen av Red Hat, men da kommer også win2k bort etter jeg har installert Linux.

 

Så problemet er altså: jeg skal installere win2k, den partisjonen skal jeg ha alle mp3'ene og slikt på, og etterpå skal jeg installere Linux Red Hat uten at den overskriver win2k, men alternativet under Red Hat installen: *behold alle partisjoner og bruk eksisterende ledig plass, funker ikke, meldingen: "kunne ikke allokere forespurte partisjoner" kommer da.

 

Noen som kunne gi men en "oppskrift" på hvordan jeg skal gjøre dette, bit-for-bit, uten linux-freak ord..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du installerer win2k først, partisjonerer en partisjon til EXT3 og en til SWAP, EXT3 er der linux kommer til å ligge (hakke så jævla peil så vet ikke hva swap er viktig for).. Greit å ha ca 5 gb på ext3 og 500mb på swap. så booter du med redhat cden og installerer.. (sånn jeg gjør værtfall?) :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...