Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En router koblet på en annen router?


Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg skal ha oppholdsrom i et uthus i hagen. Jeg har tenkt til å trekke en ledning dit slik at jeg får internett der også. Hvordan kan dette gjøres? Er det så enkelt at jeg bare kan koble en ledning inn i min nåværende router og trekke den ut til uthuset hvor jeg har enda en router som sender derfra? evt. hvordan kobler jeg?

 

håper jeg forklarte godt nok. håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en slik for eksempel.

 

Da bare trekker du en kabel fra en av portene på din nåværende ruter, til en av portene på svitsjen, så vil den virke som en forlengelse av nettverket ditt, nesten som om du skulle hatt flere porter på ruteren din, men et annet sted ^_^

 

Med den svitsjen som jeg linket til så vil du med en slik kobling som jeg beskrev, ha mulighet til å koble til opptil 7 maskiner i uthuset.

 

[edit] leif var på besøk ^_^

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
en slik for eksempel.

 

Da bare trekker du en kabel fra en av portene på din nåværende ruter, til en av portene på svitsjen, så vil den virke som en forlengelse av nettverket ditt, nesten som om du skulle hatt flere porter på ruteren din, men et annet sted ^_^

 

Med den svitsjen som jeg linket til så vil du med en slik kobling som jeg beskrev, ha mulighet til å koble til opptil 7 maskiner i uthuset.

 

[edit] leif var på besøk ^_^

8544773[/snapback]

 

ok, skjønner.. jeg har en n-router som ligger og slenger, er det mulig å koble den inn i en av portene på min g-router og bruke den som en forlengelse? i uthuset trenger jeg trådløs til bærbar, men jeg vil koble den stasjonære dataen til med ledning for å slippe å bli droppet ut hele tiden av nettverket (som jeg gjør nå). Vil det da fungere å koble n-routeren på g-routeren og bruke den som en forlengelse?

Lenke til kommentar

er det mulig å koble den inn i en av portene på min g-router og bruke den som en forlengelse?

 

til vanlig web-trafikk skulle det gå helt greit,

 

i uthuset trenger jeg trådløs til bærbar, men jeg vil koble den stasjonære dataen til med ledning for å slippe å bli droppet ut hele tiden av nettverket (som jeg gjør nå).

 

Når det gjelder utdropping av nett tipper jeg det finnes andre nett i nærheten som ligger og kommer innom den kanalen du opererer på.. Tipset er å sette en fast kanal, prøv deg fram for å finne hvilken som gir minst utdropping.. Gir det seg ikke, så spør naboen om ikak han også kan sette fast kanal, så skal du se det blir bedre tror e....

Lenke til kommentar

Det enkleste er å koble routeren i uthuset inn på en av lan portene inne i huset, og inn på wan porten på routeren i uthuset.

 

Dersom du ikke detter av nett inne i huset, men detter av nett i uthuset kan det være for svakt signal som gjør det, og da vil du løse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...