Gå til innhold

Ethernet tilkobling = ødelagt?


Anbefalte innlegg

Refererer til en tråd jeg postet på nettverk delen av forumet, men jeg begynner å lure på om det er hovedkort relatert.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760094&hl=

 

Jeg hadde ett problem for litt siden med hovedkortet da jeg koblet til vifte kontrollen til mist viftene jeg hadde montert i kabinettet til hovedkortet og startet det. Jeg hadde fått beskjed av netshop kundeservice at det var bare å prøve seg frem med enten de 2 pinnene til venstre eller de 2 til høyre på vifte koblingene på hovedkortet for at vifte kontrollen skulle fungere som den skulle. Prøvde først på de 2 til venstre men funket ikke så prøvde jeg på høyre og da begynte vifte kontrollens "volum" sak å brenne mens noe i hovedkortet begynte å lyse noe fælt og ryke. CPU vifte gikk på full guffe og PSU vifta. Mistenker at viftekontrollen sto på full guffe, men men. Trodde da den bare skulle kontrollere mist viften.

 

Etter dette fungerte pc-n som den skulle, gadd ikke å fikle med mist greiene mer, jeg startet å overklokke litt. Stilte vcore på 1.45 eller no og pc-n nektet å starte. Kom bare opp den gamers paradise eller no logoen for asus striker extreme og så å prøvde jeg å komme inn i bios men skjermen ble bare svart og det sto en hvit _ og blinket. Jeg fant ut at jeg kanskje skulle la den stå avslått en stund mens jeg gikk på jobb så kanskje den ville kjøle seg ned eller noe. Virker ikke noe varm eller noe, men jeg lot den bare hvile.

 

Da jeg kom tilbake gikk den på. Jeg stilte alle bios settings til default og kom inn i windows, men nå nektet ethernet kabelen å gi meg internett. Fikk "begrenset eller ingen tilgang til internett". Ethernet inngangen sine lys lyser oransje til venstre og lyse rødt til høyre.

 

Lurer på om ethernet koblingen i hovedkortet kan ha blitt ødelagt?

 

Fikk jo feil råd av kundeservice så dette går på garantien tenker jeg hvis det er hk det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som om det er mere som har skjedd her.. er aldri bra at det ryker og sånt av komponenter på hk. tegn på at noe har brent opp det veitu... kan være at det som har brent opp også gir strøm til ethernet controlleren. hadde ikke giddi å kødde stort mere med det. sett inn et pci nettverkskort og disable onboard kortet i bios. enklere blir det ikke.. :p lykke til..

Lenke til kommentar
høres ut som om det er mere som har skjedd her.. er aldri bra at det ryker og sånt av komponenter på hk. tegn på at noe har brent opp det veitu...  kan være at det som har brent opp også gir strøm til ethernet controlleren. hadde ikke giddi å kødde stort mere med det. sett inn et pci nettverkskort og disable onboard kortet i bios. enklere blir det ikke.. :p lykke til..

8545494[/snapback]

 

Det virker jo som om det får strøm enda pga lys som kommer når ethernet kablen blir tilkoblet.. men det er vel seperate strømledninger til lysene og tilkoblingen av ethernet da tenker jeg? Funket jo etter det uhellet men kanskje det forværret seg?

Lenke til kommentar
slike problemer blir sjelden bedre med tiden.. ;) prøv å avinstallere kortet og legg inn drivere på nytt..

men vil tro den har gått åt skogen jeg men..

8545589[/snapback]

 

Finnes det nettverkskort med trådløs og ethernet plugger i siden jeg mangler pci slotter til dette...

 

haha, ser denne bra ut?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=55993

 

har en del ledige usb innganger på asus striker ja...

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
kunne se smooth ut det.. bare å kjøre på. bedre enn ingenting.. komplett har også en del slike. men den du fant der er desidert minst i størrelse. ville gått for noe sånt

8545726[/snapback]

 

vel.. wow.. nå fungerer det igjen... wtf sier bare jeg mens jeg rister på hodet oppgitt...

 

YES!!!! :w00t:

 

jeg installerte .net framework nyeste versjonen (beta) med trådløse.. kan det være den som gjør at internetten funker igjen?.... :D

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...