Gå til innhold

Pumpeorgel. Hva skal man tenke på?

Khalifen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har nylig fått opp øynene for dette instrumentet, og det er mulig å få tak i ganske billig ser jeg. Folk vil rett og slett ikke ha instrumentet siden det som oftest bare tar opp plass.

Men hva skal man ta i betraktning når man kjøper ett? Hvor dyrt er det å repare et pumpeorgel hvis det blir ødelagt?

Det var det lille jeg lurte på for nå. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pumpeorgel er fett. Tom Waits, Kaizers, ... :cool:

Har ingen erfaring med dette, men jeg ville være forsiktig med å kjøpe et uten å ha med seg en fagmann. Er først pumpeverket gåent er det mange timers arbeid å reparere, og sikkert vanskelig å få deler til. Jeg tviler litt på om vi har noen pumpeorgelreparatører blant forumets medlemmer. Jeg anbefaler at at du søker etter slike på nettet (ikke så lett å finne noen der heller) og tar en diskusjon med dem før du handler.

Geir :)

Skrevet

TWFA: Takk for svar, og ja, gjett hvorfor jeg er blitt interessert i pumpeorgler. ;)

Jeg satser selvfølgelig på et orgel i så god stand som mulig. Må bare lese mer. Om noen vet om noen nettsider som har info så post de her.

Skrevet

Mye går såpass billig at du bare burde prøve det før du kjøper og satse på at det er bra. De fleste funker fett etter mange års bruk. Kommer jo også litt ann på hvor seriøst du skal spille på det.

Familien har ialfall ett pumpeorgel på hytta, og det er gøy å spille på :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...