Gå til innhold

OCZ kompatibilitets problem


prinsen

Anbefalte innlegg

jeg har dette hovedkortet : http://www.asus.com/products.aspx?l1=9&l2=...104&modelmenu=1

 

og har kjørt dette minnet stabilt i 2 år : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=2702

 

sist uke kjøpte jeg et nytt dualkit for å doble min ramkapasitet...

 

til min store overaskelse så fungerer de ikke lengre på mitt hk...men de 2 år gamle fungerer....de har eksakt samme timings ...

 

de nye fungerer ikke hverken alene eller sammen med de gamle...maskinen nekter å boote med de nye . har sjonglert med slottene, men til ingen nytte..

 

byttet de til : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=28507

 

men heller ikke de fungerer....

 

noen som vet hva som skjer og hvorfor det skjer ? og ja jeg har oppgradert bios..

 

noen som vet om kvalitetsram som er kompatatible med mine gamle ocz brikker?

 

evt ta ut ocz og sette inn annen ram....forslag?

Endret av prinsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilsøk ved å bare starte opp med en brikke av gangen og så øk med en brikke for hver boot.

 

Kan være at du har fåt en defekt brikke.

 

Er du sikker på at du gir dem nok volt ?

 

Evt. prøv å still ram hastighet manuelt i BIOS ettersom kansje SPD ikke fungerer riktig.

Lenke til kommentar

har desverre levert inn alle brikkene og får derfor ikke testet ....sitter å funderer på hva jeg skal gjøre...er mest innteresert i å ha bare ocz ram....men må jeg bytte i noe annet, gjør jeg det......men i hva??

 

ikke lett å sende mail til mackanz når det ikke finnes mailadresse i profilen....

Lenke til kommentar

Hejsan,

 

Min signatur innehåller epostadressen så bara fyr i väg :)

 

Bara så det är sagt så är detta överflyttat till PM sedan OP inte fann min adress.

 

Generellt sett är det en del bekymmer med att blanda 2 kit från 2 olika ljusår. Det beror helt enkelt på att de inte är gjorda med samma chip. Det i sig själv bör ju inte skapa problem, men en del chip behöver en viss kod för att fungera i satt hastighet och volt, medans en annan typ fungerar med en annan kod. Dessa koder ser varken ni eller jag, sånt behöver man maskiner till flerfaldiga miljontals kronor för att se och programmera. Ibland fungerar det, ibland inte. Det är egentligen därför minneproducenter, som tex OCZ, inte törs lova mer än att de fungerar i parvis, alltså inte 4 brickor. Personligen vill jag påstå att detta problem till 95% ligger hos slöa huvudkortsproducenter då de sällan är speciellt intresserade av att lägga ned mer tid bakom biosprogrammering än vad som är absolut nödvändigt. De enda som i alla fall provar sig på att gå sin egen väg är ju DFI, men de kräver ju oftast sin "man" att konfigurera allting i de korten manuellt, men det betalar sig allt som oftast. Detta kommer ju att lösas nu när 2X2GB blir alltmer vanligt och billigare. Såg förresten att man får 2X2GB för dryga 2 hövdingar nu. För ett halvår sen kostade samma konfiguration lätt 5 lakan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...