Gå til innhold

Sims 2 skins som ikke vil fungere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, problemet er, at jeg har sittet å lastet ned forskjellige hår og klær-skins til sims 2.

Og dermed brukt et program ved navnet "Sim file maid 2" som automatisk unpacker og installerer mods og skins til sims 2. De blir så automatisk lagt i en "Downloads" mappe direkte i sims 2 mappen.

Men de funker ikke, for jeg finner ikke engang alle filene inne i spillet, og de hår-skinsene blir bare representert med et sånn "Bunny head" skin-ting, og viser bare et enkelt default-skin når jeg prøver å bruke det.

Noen som har opplevd dette? Eller i det hele tatt forstår hva jeg prater om? ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Altså, problemet er, at jeg har sittet å lastet ned forskjellige hår og klær-skins til sims 2.

Og dermed brukt et program ved navnet "Sim file maid 2" som automatisk unpacker og installerer mods og skins til sims 2. De blir så automatisk lagt i en "Downloads" mappe direkte i sims 2 mappen.

Men de funker ikke, for jeg finner ikke engang alle filene inne i spillet, og de hår-skinsene blir bare representert med et sånn "Bunny head" skin-ting, og viser bare et enkelt default-skin når jeg prøver å bruke det.

Noen som har opplevd dette? Eller i det hele tatt forstår hva jeg prater om? ^^

8538998[/snapback]

Hei!

Når du bare ser en bunnyhead istedet for håret du lastet ned så betyr det at du ikke har fått med deg 'meshen'. I mange tilfelle når du laster ned hår og klær må du hente meshene et annet sted. Gå tilbake der du lasta ned tingene så finner du nok en link til meshene :)

Skrevet

Hei!

Når du bare ser en bunnyhead istedet for håret du lastet ned så betyr det at du ikke har fått med deg 'meshen'. I mange tilfelle når du laster ned hår og klær må du hente meshene et annet sted. Gå tilbake der du lasta ned tingene så finner du nok en link til meshene :)

8540400[/snapback]

Hmm, hva mener du? Mesh? skjønner ikke helt hva det er jeg ^^

Hmm, skal se om jeg finner ut av det :S

Takk for svaret da =)

Skrevet
Antageligvis bare teksturen.

8545024[/snapback]

Jepp, riktig. Man trenger både texturen (skin'en) og meshen, altså selve formen. Fordi de som lager mesher ofte ikke vil at de som lager nye textures til meshene deres inkludere meshen i zip filen så må man til siden til mesh maker'en for å hente denne.

Skrevet

Brodern som stod for innlegg i denne tråden, inntil nå btw.. :)

Er jo en fryktelig tungvint måte å gjøre det på da, med tanke på personen som laster ned skins, kanskje 40-50 skins. Og så må man i tillegg rote seg frem til han som har produsert mesh til alle de enkelte skinsa! :p

Sikkert fint for han som lagde skin og mesh, men usedvanlig lite brukervennlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...