Gå til innhold

Sony EX71SL vs. Sennheiser CX300


Anbefalte innlegg

Emne sier det meste..

Er ute etter bra plugger til mp3-spilleren og har sett meg ut 2 som har fått god omtale. Spørsmålet er, hvilket sett bør jeg velge?

Har tidligere hatt CL30 versjonen av Pioneer sine støydempende propper og var relativt misfornøyd med kvalitet og holbarhet.

 

Kan nevne at jeg hører mye på dance/house og liker mye bass.

Har ikke sjekket specs og frekvensområder på disse to opp mot hverandre, men forstår at de stiller i noenlunde samme klasse.

 

star*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat bestilt meg Sennheisers sine fra MPX. Jeg har ikke hørt forskjellen enda, men har lest i forskjellige tester at Sennheiser slår Sonys propper på lyd. Spesielt i denne reviewen la jeg merke til det. De er også lettere. Både ledning og propper. Dette er et stoort pluss

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er god lyd i sony sine, bruker disse selv. Jeg har ikke noen kunnskap om cx300 så der skal jeg ikke sa at noe er verken bedre eller dårligere...

 

Sony sine har god bass, av og til en tanke for mye hvis du har en sang som skiller seg ut fra andre når det gjelder volum, kbps og bass kan du få en overraskelse... Måtte slette en av sangene mine pga bassen:P... Veldig god lyd, fornøyd med de... Er du aktiv kan et minus være at om ledningen henger løs har den en tendens til å hoppe og rykke og du får rare "plopp" lyder for hver gang du tar ett steg. Bortsett fra dette er det ingenting jeg vil klage på:)... De fikk terningkast 6 av aftenposten, eneste negative var en anelse for mye bass:

 

http://forbruker.no/digital/tester/hodetel...icle1244290.ece

 

De Sennenheiser proppene så ganske fristende ut, noen som kan si meg hvor de fåes kjøpt for 180kr? billigste i prisguiden var 459!

Endret av snillest
Lenke til kommentar

Du får vel dem får 180 på ebay og lignende sider.

 

Men nå har jeg hatt Sennheiser CX300 og har testet dem mot Sonys sine.

Det jeg har merket meg er at bassen er like bra på begge, men lydbilde føles klarere med Sennheisers sine. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive dem, men et klarere lydbilde sier vel det meste. Sony sine grumser litt. Og det største plusser er at Sennheisers har en lettere ledning. Du merker den nesten ikke under bruk.

Hvordan de sitter i øret er så å si likt på begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...