Gå til innhold

Anbefalinger? Maxitower - Fulltower?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mitt gode gamle lian-li miditower begynner å dra på åra. Med moderne komponenter som 8800 osv blir det rett og slett i trangeste laget og på tross av varme følelser for de etterhvert så ganske mishandla aluplatene, så må det parkeres.. Er derfor på utkikk etter et nytt og velvoksent kabinett i god kvalitet, men vil helst høre kommentarer/erfaringer/anbefalinger istedenfor produsentenes hallejuljahgnål på hjemmesidene deres.

 

Anyway, har noen kriterier.

 

- HK montert på utdragbar plate.

- Minimum 6 harddiskslots, helst et titals for å få litt rom. ser for meg tvervendt ramme for easy access til pluggene på baksida av diskene.

- Trenger ikke mer enn 2-3 5,25.

- Dør som kan skyves/kneppes av, ikke hengslet.

- Mange viftemuligheter, minimum 1x i døra sånn ca over gfx og front, forran hdramme, helst mer. (kan kjapt og greit lage høl sjøl, men om jeg kan spare meg den jobben så er det greiest). Inkludert i dette er selvsagt generell design som tillater god airflow.

- I platene bør være av aluminium, lettere å bearbeide ;)

- Utseende, gir egentlig totalt beng i look, anna enn at det ikke bør være for glorete. Er funksjonalitet jeg går etter.

- Max høyde fra gulvet, ca 60cm

- Løsninger som thumbscrews, eller klips o.l. er et pluss, desto færre skruer å miste under sofaen, desto bedre...

 

 

Tenker meg prisklasse 1500-2500, men er det et kabinett jeg virkelig liker så spiller egentlig ikke prisen så mye rolle.

 

Av "legning" er jeg evig eksperimenterer, overklokker og har en tendens til å fylle opp boksene mine med et stort antall harddisker og anna "møkk".

 

So, om noen har et cab de virkelig trives med og som passer kriteriene mine sånn nogenlunde, versågo, tips ivei!

 

-Doffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ute etter ganske likt kabinett som du er. Sett litt rundt, men ikke funnet noe som er midt i blinken. Jeg har falt litt for Lian Li pc-v2100 plussII pga støy og plass. Er ikke mye kjølingsmuligheter da, men trur tilstrekklig. En annen jeg har sett på er Silverstone TJ07 som er et veldig rått kabinett synes jeg, og skulle passe mange av kriteriene dine trur jeg. Har allerede 6 3,5", og plass til 3,5" adapter er det plass til enda flere. Imidlertid koster det litt.

 

Eller så har du jo Lian Li Cube som har mange oppgraderingsmuligheter, men koster. Et annet problem med den etter det jeg har lest, er at har tynne vegger, og derfor ikke spesiel støyvennlig...

Endret av thehook2
Lenke til kommentar

Hmm, lekre kabinetter de du linker til, utvilsomt.

 

Har surfet litt sjøl og kom over http://www.thermaltake.com/product/Chassis...s/vd4000bws.asp

 

Ferdig oppsatt vannkjøling. Virker som et gjennomtenkt kabinett med god plass. Prisen er ikke fryktelig skremmende med ca 2100 for sort utgave og 2500 for sølv. Med tanke på at det inkluderer blokk for cpu, pumpe, radiator, slanger osv er det ikke en helt ublu pris. Diverse reviews gir kabinettet god karrakter og. Frister med kjapp og enkel entry til vannkjøling...

 

Imidlertid ser det ut som om psu må monteres på høykant. Som på de fleste nyere psu'er har Corsair'n min vifte i bånn. Så vidt jeg kan se blir vifteåpningen i bunn å stå rett mot høyre sidepanel. Når den monteres på høykant er jeg rett og slett urolig for airflowen i den og evt varmeutvikling.

 

Må tenke litt på det der gett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...