Gå til innhold

Lian Li PC-C35B (HTPC)


Anbefalte innlegg

Har et Speedster kort fra MSI og en Pentium M prosessor som jeg hadde tenkt til å ha i et Lian li PC-C35B slim HTPC kabbis.. dette er jo greit i seg selv men... jeg vil modde det til å kunne bruke PCIe porten oxo... så da er jeg på utkik etter noe slikt

et Fleksibelt Riser kort slik at jeg kan lettere modifisere men finner ingen i norge som har et slikt... kan noen hjelpe meg her... hadde vært Uberfett med et kraftigere kort i det kabinettet pluss at jeg vil ha DVI ut. og det har ikke det innebygde skjermkortet.

 

Update::

 

 

har kjøpt et på www.linitx.com i england... kom akkurat under 200 kr grensa,,, litt dyrt men... ingen andre har det så....

 

Update 2:

kabbiset er bestillt og Riser kort er på vei! jess... skal huske å legge opp bilder av prosjektet når jeg får delene.. dette blir fett... kraftig PC men også stille og kald perfekt til å ha i stereobenken... ser ikke ut som en stor jævla Surround reciver som de fleste HTPC kabbis gjør

 

Update 3:

Kabbis kommet, og riser kort testet og fungerer, må desverre jobbe denne helgen og neste uke. men 18 mai er det full modding

 

Update 4:

 

modding utført på 2 timer :p

 

ok slik ser det ut... post-6164-1179361084_thumb.jpg

 

baksiden post-6164-1179361134_thumb.jpg

 

 

 

inni post-6164-1179361154_thumb.jpg

 

 

Test av HK for å sjekke om det vil passe med skjermkort inni der :ppost-6164-1179361180_thumb.jpg

 

Modding av skjermkort, VF700 kjøler på X1600xT kortet post-6164-1179361199_thumb.jpg

 

post-6164-1179361263_thumb.jpg

post-6164-1179361408_thumb.jpg

 

 

Dremling av hull til DVI portpost-6164-1179361360_thumb.jpg

 

 

etter at kortet er montert med Flex riser kort post-6164-1179361385_thumb.jpgpost-6164-1179361433_thumb.jpg

 

 

aaaah tar seg fint ut i Racket post-6164-1179361466_thumb.jpg

 

 

 

Update:5 Kjører Media Portal og er meget fornøyd med det, fungerer ypperlig mot Dreamboxen min. Og etter nærmere undersøkelse så viser det seg at på grunn av stereo benken min så blir varmen sendt tilbake til PSUen og dermed blir den varm... har kuttet ut bak platen i benken og nå er den kald og stille :p

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
kult :thumbup:

 

bruker du MS mediacenter eller MediaPortal?

8635272[/snapback]

 

 

akkurat nå bruker jeg bare Media senter for å teste oppsette Hardware messig... har litt varme problem med skjermkortet og PSUen... når den står på i en halvtime begynner PSUen å gasse opp hastigheten på viften til nivå som jeg ikke kan akseptere... men det kan være på grunn av varmen til Skjermkortet og 500Giga disken... skal prøve med en 2,5" og klokke ned skjermkortet :p

og så har jeg tenkt til å snu PSUen og lage hull til den bunnen av kabinettet for å få fersk luft nedenfra og så heller montere 2 stk stillegående 60mm vifter i bakkant for utskifting av luft i kabinettet. PSU en og HD som lager mest varme for øyeblikket

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...