Gå til innhold

Hva betyr onboard USB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det betyr at det har USB eller Firewire integrert, så du slipper å kjøpe et kontrollerkort... usb er vanlig å bruke til mp3 spillere eksterne hardisker, kameraer, minnekortlesere mus, tastatur ++

firewire er vanlig på videokameraer og eksterne harddisker

Skrevet
det betyr at det har USB eller Firewire integrert, så du slipper å kjøpe et kontrollerkort... usb er vanlig å bruke til mp3 spillere eksterne hardisker, kameraer, minnekortlesere mus, tastatur ++

firewire er vanlig på videokameraer og eksterne harddisker

8532183[/snapback]

men er det da tilgjengelige porter eksternt? Jeg ser på et ASUS kort som har totalt 8 USB'er, hvorav 4 er onboard. Trenger jeg noe ekstra for å kunne kople et ev. kamera til det?

Skrevet (endret)

På noen hovedkort må man ha ekstra braketter med USB-tilkoplinger for å få brukt alle. Og på noen hovedkort følger det med i pakka, og på andre følger det ikke med.

Noe utstyr, som f.eks. kortlesere, kan koples rett til hovedkortet der USB-brakettene vanligvis koples til.

Edit: Noen kabinetter har også USB-tilkoplinger som man kan kople til rett på hovedkortet.

Endret av sedsberg
Skrevet
men er det da tilgjengelige porter eksternt? Jeg ser på et ASUS kort som har totalt 8 USB'er, hvorav 4 er onboard. Trenger jeg noe ekstra for å kunne kople et ev. kamera til det?

8532254[/snapback]

De fire onboard er komplette. Eneste du trenger er en USB-babel mellom USB-porten og kameraet ditt.

Skrevet (endret)

Har du USB i front skal også disse kobles til HK. (Ikke nødvendigvis med USB-plugg)

Endret av Jan-E.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...