marsipankake Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Jeg har en mappe med 500 filer som jeg ønsker å redigere på samtidig med tekstredigeringsprogrammet Bluefish i Ubuntu. Filene er sortert i flere undermapper. Jeg vil laste alle filene samtidig inn i Bluefish. Filene er alle satt slik at de individuelt vil åpnes i Bluefish. Dersom jeg f.eks. åpner én av undermappene, merker alle filene og trykker enter, så åpnes alle mappene i Bluefish. Men jeg har så mange undermapper. Kan jeg bruke en kommando mot rotmappen slik at alle filer i alle undermappene åpnes i det forhåndsdetikerte programmet eller i et spesifikt program? Takk! Endret 3. mai 2007 av marsipankake
Kagee Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 find . -name "*.php" -exec bluefish '{}' \; Åpnet alle php-filene i mappa og undermappene mine i min ALLEREDE ÅPNEDE bluefish - det blir tull vis ikke Bluefish kjører find . -type f -exec bluefish '{}' \; Åpnet ALLE filene - ink. upload.sh, webcam.jpg og ie6setup.exe
marsipankake Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hei. Dette hørtes veldig lovende ut. Takk, takk. Men jeg er bare så ustø i terminalen. Dersom jeg står i denne mappen: /opt/lampp/htdocs/ og vil åpne alle php filene i /opt/lampp/htdocs/uuu/ og dens undermapper, hva skriver jeg da ordrett i terminalen? Takk! Endret 3. mai 2007 av marsipankake
Kagee Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Åpner Bluefish, taster Alt+F2 (Kjør program-dialog) og limer inn find /opt/lampp/htdocs/uuu -name "*.php" -exec bluefish '{}' \; og trykker "Kjør" Ingen terminal Endret 3. mai 2007 av Kagee
marsipankake Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Ja, du skjønner hvor grønn jeg er... Men dette funket knallbra. Får se hvor lenge Blufish henger med. T U S E N T A K K . Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiha!
Kagee Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 En . som står alene pleier å bety "denne mappen og undermapper" - som kan byttes ut med banen-til-din-bunnmappe-uten-/-på-slutten. Hvorfor redigere 500 filer samtidig?
marsipankake Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Jeg endrer navn eller plassering av filer i et sett med hovedsakelig statiske websider. Sidene linker til hverandre i en komplisert vev. Jeg ønsker å redigere alle internlinkene samtidig i alle filene. Så jeg kjører replace "gammel link" med "ny link" på alle filene samtidig. Min forrige editor krasjet etter 300 innlastede filer.
kommers Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Dette er selvsagt off-topic, men hva med å bruke include() til å inkludere én fil der du har lenkene dine, så slipper du å redigere så mange filer (holder å redigere én)? (det kommer selvsagt litt an på hvordan websida di henger sammen, da)
marsipankake Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Joda, jeg bruker include() eller mer presist require() for å holde sidene sammen og for menyer og liknende, men det er de mange spredte linkene i artikkeltekstene som jeg gjerne vil redigere i et jafs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå