Gå til innhold

Elever nekter å dusje nakne!


Anbefalte innlegg

Dette er noe som går på trivsel i skolen, og kan være med på å begrense noe mobbing, så ser ikke noen negative sider ved det.

 

Det vil heller ikke ha noe å si for de som ikke "plages av egen kropp" (for å kalle det det). Så hvorfor er du så imot det? Hva er dine argumenter for at de skal tvinges til å dusje nakne i fellesdusj?

8576361[/snapback]

 

Spørsmålet er om det hjelper mot mobbing? Om folk blir kalt en brilleslage, er det riktig tiltaket å gi de kontaktlinser? Tror du grunnen til mobbingen faktisk er kroppen, eller tror du det ligger noe bak? At mobbere finner seg et offer, og mobber de for det de kan, uansett hva det skulle være?

 

Det er negative sider i form av hygiene, evt kostnader.

 

AtW

8576388[/snapback]

 

Hygiener?

 

Jeg husker gutte dusjen på gymnaset:

De ronket, tisset på hverandre og slo tissen på ræven til andre gutter.... :ph34r: :ph34r

Med andre ord... Nei takk!

8599248[/snapback]

Hva i **#%¤ !! Hva slags pervosted er det du kommer fra? Hadde noen pisset på meg i garderoben så hadde de spontant fått et ballespark så de så stjerner. Og hadde de dasket tissen sin på rompa mi så skulle de et kort øyeblikk hadd verdens lengste...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hygiener?

 

Jeg husker gutte dusjen på gymnaset:

De ronket, tisset på hverandre og slo tissen på ræven til andre gutter....  :ph34r

Med andre ord... Nei takk!

 

Husker dusjen på Ungdomsskolen, da kunne du lett få en penis på deg.

 

På gymnaset har guttene ikke noe problem dusje nakne med hverandre, og ingen blir plaget på grunn av noe med kroppen deres. Det er veldig avslappet i min klasse. Det er verre med jentene, de dusjer en og en med badetøy, og mange dusjer ikke i det hele tatt. Kanskje det er mer press og mobbing med jentene.

De hiver bare på et ekstra lag med parfyme.

 

Jeg foretrekker å dusje etter gymmen i alle fall, det er jo ikke akkurat gøy å stinke svette på bussen hjem o.l.

 

De som ikke dusjer kommer som oftest med at de skal dusje hjemme, men de færreste av de gjør nok det.

Lenke til kommentar

En god og grundig dusj er et must etter en gymtime.

Det er både avslappende og hygienisk.

På videregående skole hvor jeg går dusjer alle guttene nakne sammen, og vi har ingen friksjon oss i mellom. Vi sprader ikke rundt og fikserer på kjønnsorganene våre, men alt går knirkefritt.

 

På ungdomskolen var saken en annen. Her dusjet mange med boxershorts (inkludert meg selv en periode), og det kom hovedsakelig av usikkerhet.

Jeg er glad jeg vokste fra det boxershorts-hysteriet, ettersom det er unødvendig.

 

Jeg synes at det er viktig å oppnå et godt klassemiljø slik at alle kan føle seg trygge på skolen, også i dusjen etter gymtimen.

Om man sliter med fedme, sen utvikling, hva som helst, kan det være ganske skummelt å vise seg frem, og ganske nedbrytende å bli påpekt.

Lenke til kommentar
Hva i **#%¤ !! Hva slags pervosted er det du kommer fra? Hadde noen pisset på meg i garderoben så hadde de spontant fått et ballespark så de så stjerner. Og hadde de dasket tissen sin på rompa mi så skulle de et kort øyeblikk hadd verdens lengste...!

8599295[/snapback]

 

Furuset :thumbup:

Lenke til kommentar

I vår klasse var det kun en gutt som dusjet med boxer på, og han ble raskt ertet fra det. Kan ikke helt skjønne hysteriet. Undertøy skuler jo egentlig ikke så mye, og hvis mobberne har plukket seg ut et offer, er det ingenting det offeret kan gjøre med utseendet sitt som vil hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jada. Dette er tidenes bumpert, men jeg har lest gjennom alle kommentarene og tenker litt på hvordan dette temaet arter seg i dag. Mange gode innlegg og eksempler på hvordan folk har opplevd både det naturlige med å være naken med andre og hysteriet rundt det motsatte. Har ting utviklet seg siden 2007, og i tilfelle i hvilken retning? Hva lærer folk om slike ting i dag og hvilke holdninger råder rundt om i landet?

Selv har jeg dype arr etter barneskolen som jeg aldri kommer over. Det mest naturlige for meg var å ikke dusje i alle år senere, noe jeg skammer meg over i dag, etpar titalls år etter. Skulle gjerne dratt tilbake i tid og skamfert foreldrene til dem som hadde slik glede av å studere andre i dusjen, samt kringkaste for hele skolen hva de observerte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...