Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

har jeg fått virus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et kjempeproblem. hvis jeg åpner windows utforsker og trykker på min datamaskin så skjer det ingenting, det vil si etter ca 5 min så får jeg opp de forskjellige hardiskene under min datamaskin. men utforsker svarer ikke så jeg må avslutte den. det samme skjer hvis jeg prøver å åpne et eller annet program. Hvis jeg prøver å spille film bare hakker det. det eneste som funker er nettleseren. har normann antivirus og alle oppdatering er lastet. har også virusscannet online hos trend micro men de fant ingenting, har også kjørt adaware og spyboot uten resultat. tenkte jeg kunne ta systemgjenoppretting men der var alle punkter borte! Noen som kan hjelpe? :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et problem kan faktisk være kjølinga di som er for dårlig, noen komponenter fungerer ved veldig høye tempereaturer men dårlig. Laptoper er et vanlig eksempel på det.

Oppdatering av drivere kan også fungere.

I værste fall kan et komponent i pcen være ødelagt, f.eks så kan tregheten være et tegn på at disken din tar kvelden. Hører du noen merkelige lyder fra kabinettet ditt ?

Skrevet

Har du prøvd å starte maskinen i sikkerhetsmodus og teste om alt går sakte der oxo. Hvis det går som vanlig der så kan det være at du har fått deg en virus eller trojanere. Prøv å kjøre full virusscan med Normann. Hvis du ikke finner noe virus, så bør du prøve med en annen harddisk og kanskje dvd rom oxo.

Skrevet
Har fått et kjempeproblem. hvis jeg åpner windows utforsker og trykker på min datamaskin så skjer det ingenting, det vil si etter ca 5 min så får jeg opp de forskjellige hardiskene under min datamaskin. men utforsker svarer ikke så jeg må avslutte den. det samme skjer hvis jeg prøver å åpne et eller annet program. Hvis jeg prøver å spille film bare hakker det. det eneste som funker er nettleseren. har normann antivirus og alle oppdatering er lastet. har også virusscannet online hos trend micro men de fant ingenting, har også kjørt adaware og spyboot uten resultat. tenkte jeg kunne ta systemgjenoppretting men der var alle punkter borte! Noen som kan hjelpe? :cool:

8524913[/snapback]

Har akkurat samme problem nå. Jeg har to trojanere, og må antageligvis formatere :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...