Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nermer seg Eksamen! (Råd og tips)


Anbefalte innlegg

Åneiognei... Det Nermer seg eksamen.

 

" Det er vel få studenter som er helt fri for eksamensnerver eller eksamensangst, men omtrent hver fjerde student sliter virkelig med eksamensangst." Og jeg må si jeg er en av de 4, Gruer meg ass.

 

 

Fant noen Tips til eksamen.

 

1. Planlegg eksamensdagen. Det forebygger jernteppe

2. Møt opp til eksamen i god tid, sitt rolig i noen minutter, senk skuldrene og slapp av

3. Unngå å se hva de andre studentene gjør under eksamen. Da blir du bare distrahert

4. Ta pauser, og husk mat og drikke under eksamen

5. Forbered deg godt, og få oversikt over pensum tidlig i semesteret. Det forebygger eksamensnerver

6. Unngå å tenke for mye på eksamen

7. Besøk eksamenslokalet noen dager før eksamen. Det skaper ro og trygghet

8. Ta pauser i eksamenslesinga. Gå tur og tenk på noe helt annet

9. Ikke les kvelden og morgenen før eksamen. Slapp av og vær gjerne sosial

10. Finn ut hvordan du lærer best. Noen begynner forberedelsene to dager før eksamen, andre to måneder før

 

Selv går jeg i 10ene og har aldri hat eksamen før.

Er det noen andre som har noen gode råd/tips så er det fint om dere skriver det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gruet meg selv til min første eksamen da jeg gikk i 10ende. Men det er egentlig ikke noe annet enn tentamen i grunn. Synes spesielt punktet med å ikke lese for harde livet rett før eksamen er et godt tips. Da blir det så mye at du har lettere for å glemme det enn om du tar det litt med ro rett før, slik er det iallefall for meg. Ikke tenkt på eksamen heller, ikke før det er nødvendig, å grue seg en måned i forveien vil bare gjøre det værre. Bare tolk det som en litt stor vanlig prøve, og du vet jo hvordan du ligger an med tanke på de andre småprøvene du har fått igjen i løpet av skoleåret.

Lenke til kommentar
Åneiognei... Det Nermer seg eksamen.

 

" Det er vel få studenter som er helt fri for eksamensnerver eller eksamensangst, men omtrent hver fjerde student sliter virkelig med eksamensangst."  Og jeg må si jeg er en av de 4, Gruer meg ass.

 

 

Fant noen Tips til eksamen.

 

1. Planlegg eksamensdagen. Det forebygger jernteppe

2. Møt opp til eksamen i god tid, sitt rolig i noen minutter, senk skuldrene og slapp av

3. Unngå å se hva de andre studentene gjør under eksamen. Da blir du bare distrahert

4. Ta pauser, og husk mat og drikke under eksamen

5. Forbered deg godt, og få oversikt over pensum tidlig i semesteret. Det forebygger eksamensnerver

6. Unngå å tenke for mye på eksamen

7. Besøk eksamenslokalet noen dager før eksamen. Det skaper ro og trygghet

8. Ta pauser i eksamenslesinga. Gå tur og tenk på noe helt annet

9. Ikke les kvelden og morgenen før eksamen. Slapp av og vær gjerne sosial

10. Finn ut hvordan du lærer best. Noen begynner forberedelsene to dager før eksamen, andre to måneder før

 

Selv går jeg i 10ene og har aldri hat eksamen før. 

Er det noen andre som har noen gode råd/tips så er det fint om dere skriver det :p

8520689[/snapback]

Dette stod på VG-nett i dag ikke sant? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...