Gå til innhold

OC av eVGA 680i, E6300, Super Talent PC6400CL4


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny på overklokking og har eksperimentert litt de siste dagene. Jeg fikk CPUen opp i 3.15Ghz på 1.3v og minne på 4-4-3-8 @900mhz på 2.2v Men jeg får det ikke orthos stabilt. Den kjører Super PI mod 1.5 utne problemer på 32M men i orthos så stopper den etter alt ifra 4 sekunder til 3 minutter. Enten så rebooter den eller så kommert Orthos med feilmelding.

 

Jeg lurer litt på om det er volten på CPU eller om det noen av de andre volt instillingene som må økes. Jeg har CPU FSB på 1.4volt og SPP(northbridge) på 1.45v og MCH(southbridge) på 1.6v.

 

har prøvd med CPU på 1.35v uten noen forrandring i orthos

 

Noen som har no forslag til hva jeg kan prøve?

 

Idle ligger jeg på 33-35 grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. load temp?

2. standar kjøling eller en ny?

3. du kan ike forvente noe over 3.6Ghz uten noe kunnskap vil jeg si

4. brkkene dine er 400*2 hvis jeg har forstått rett og da er 450*2 mere en det så kanskje sette opp volten på den?

8519784[/snapback]

 

1. Load er 46-48 grader

2. har Noctua UH12F

3. regner ikke med å komme så høyt på det.. men vil ha en stabil 24/7 klokk på over 3.1Ghz

4. 400x2 er på 2.1v

Lenke til kommentar

Øk spenning til core 0,05V om gangen til du får det stabilt (så lenge du ikke overskrider 60-65 grader full load eller 1,6V, selv om du skal gjøre det godt for å ha under 60 grader load på 1.6V). Sett det du har der skal du vel kunne greie 3,2 helt fint, med CPU på 1,40 eller 1,45V og fortsatt ikke overskride 60 grader load.

 

Edit: forresten, hvordan fikk du en NH-U12F på et EVGA 680i? Står ikke chipsetkjøleren på hovedkortet i veien (bygde nylig to PC'er med det hovedkortet og hadde kjøpt den kjøleren, men det gikk da ikke...)

Endret av dedeee
Lenke til kommentar

Skyt meg hvis jeg tar feil nå, men jeg er nesten sikker på jeg har sett folk kjøre denne CPU'en helt opp i 1,55 volt for å få den stabil på høye hastigheter, så du har fortsatt en del å gå på. Load-tempen din ser jo fin ut så det er bare å fleske til. Skal se om jeg finner noen linker som bekrefter min påstand :cool:

 

edit : dedeee var visst litt før meg her :blush:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Edit: forresten, hvordan fikk du en NH-U12F på et EVGA 680i? Står ikke chipsetkjøleren på hovedkortet i veien (bygde nylig to PC'er med det hovedkortet og hadde kjøpt den kjøleren, men det gikk da ikke...)

8520098[/snapback]

 

Det er bare å bøye litt på den nederste plata på Noctuaen så passer den akkurat på millimeteren :D Satt og funderte på samme problemet, men leste et sted noen som hadde gjort det samme.. men det går nesten ikke ann å klipse på viftene etter at den er skrudd fast, så den er litt tricky sånn sett..

 

Øk spenning til core 0,05V om gangen til du får det stabilt (så lenge du ikke overskrider 60-65 grader full load eller 1,6V, selv om du skal gjøre det godt for å ha under 60 grader load på 1.6V). Sett det du har der skal du vel kunne greie 3,2 helt fint, med CPU på 1,40 eller 1,45V og fortsatt ikke overskride 60 grader load.

8520098[/snapback]

 

Skal prøve det når jeg kommer hjem i dag.. Jobber seint så blir etter 9 en gang eller i morra tidlig.

Hvor leser jeg best av tempraturen under load? Bruker Intel TAT nå, men ser idle temp i BIOS.

 

Noen her som vet hvordan memtest86 fungerer? Har blitt fortalt at jeg burde kjøre en runde med den når jeg klokker ram før jeg booter windows.

Lenke til kommentar

Du må ha laver volt til minnet.

680i liker ikke høy volt.

Det vil gå greit i memtest,

men det vil ikke bli stabilt.

 

Unlink så er det jo lett og test max på cpu-minnet

Kortet vil da auto finne dividers.

Les dene linken her prater kunaak litt om dividers på 680i

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=132364

 

Finn hvor lavt du kan gå før feil i mestest(så ta litt opp)

 

1.4v holder til 3.6ghz på 680i.

Bruk everest den leser mest korrekt vcore volt på 680i.

 

Du kan se litt på faq jeg har laget til 680i

link i signatur(my faq)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Du må ha laver volt til minnet.

680i liker ikke høy volt.

Det vil gå greit i memtest,

men det vil ikke bli stabilt.

 

Unlink så er det jo lett og test max på cpu-minnet

Kortet vil da auto finne dividers.

Les dene linken her prater kunaak litt om dividers på 680i

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=132364

 

Finn hvor lavt du kan gå før feil i mestest(så ta litt opp)

 

1.4v holder til 3.6ghz på 680i.

Bruk everest den leser mest korrekt vcore volt på 680i.

 

Du kan se litt på faq jeg har laget til 680i

link i signatur(my faq)

8525664[/snapback]

 

 

Takk for tipsa.. Skal rote litt rundt på de sidene og se hva ikke litt mer tukling med maskina kan klare ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...