Gå til innhold

m-ATX og intel Quad core


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

clvn: Hvor mange harddisker er det plass til i kabinettet i tillegg til en dvdbrenner, og hvordan er plassen som er igjen for grafikkort og pci-kort da?

Virker kabinettet solid?

-

Ser ikke ut som om det er så stor interesse for m-atx formfaktoren her på formumet...

Lenke til kommentar

Du har to 3,5" harddiskplasser, og to 5,25" plasser til optiske drev. Så du har plass til 3 harddisker om du bruker en overgang fra 5,25" til 3,5".

 

Kabinettet virker veldig solid, og løsningene er gjennomtenkte. Det med plass til ekspansjonskort er jeg ikke helt sikker på, men det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Kan komme med noen mer nøyaktige mål ang. ekspansjonskort til tirsdagen :)

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til/kan anbefale et m-ATX hovedkort som støtter quad core?

De fleste kort med brikkesett fra Intel 965-serien, G965/P965/Q965 støtter firekjerne, uansett formfaktor. Er også noen aktuelle brikkesett fra nVidia, men jeg fant ingen til micro-ATX. Enten har de Intel Q965 eller G965, ser det ut til.

 

Tenk på hvilke funksjoner kortet skal ha, hvilken pris, og kjøre noen søk i Prisguiden her

 

Anbefaler en sjekk hos produsenten om firekjerne-støtte er bekreftet på aktuell modell. Hvilken produsent betyr ikke særlig mtp. forskjell i ytelse eller stabilitet, men mest på utstyret og for mulighetene til å overklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...