Exiter Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hvor mange tilfeller som finnes av dette i Europa vet jeg ikke, men det er jo motoren i seg selv som er problemet. Jeg kjenner selv en familie som fikk motorhavari på Audien sin, pga. at oljetrykket forsvant. Det viste seg at silen i bunnpanna var tettet til med slagg. Når en bil har vært inne til service kun hos merkeverksted, ved de intervall VW eller Audi har satt, og har fått den oljen VW/Audi spesifiserer, da skal ikke motoren havarere. Da har de enten gjort en eller flere grove feil da tegnet motoren, eller så har de satt for langt serviceintervall for oljeskift. Jeg vet ikke hva serviceintervallet er for disse bilene, men jeg antar at det er en kombinasjon av begge muligheter, gjerne kombinert med mye småkjøring, som er årsaken. Lavere servicekostnader høres bra ut for kjøpere, så VW/Audi la sannsynligvis serviceintervallet for høyt, og gapte over mer enn de kunne svelge. Edit: Wikipedia om oil sludge Endret 12. mai 2007 av Exiter Lenke til kommentar
hondapower Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Vel da har jeg fått noen jeg kjenner til å se på bilen og ta bilder. Så bra ut men er litt bekymret over ett par ting. Han sa det var en list det kom rustvann ut fra. Selgeren trodde det var dørhengselene? Pluss at det skulle visst være noe som vibrerte bak på bagasjeluka som gjorde at lakken skalet av og det var noen bobler... lurer på da om dette er ikke så mye å bry seg om eller om det kan bli dyrt snart. Noen som vet om 2001 modellen har forbedret forstilling slik at det ikke er nødvendig å skifte slik som på de eldre? Setter pris på svar , legger ved noen bilder av bilen. synes det var merkelig mye rust på bilen ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå