Gå til innhold

Førstagangs bruker av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har sett endel på vannkjøling og jeg vil gjerne ha noe som er enkelt å sette opp. Hovedmålet er at jeg skal klokke litt, men også at dataen blir stillere og at 8800 gtx skjermkortet ikke tar over pci slotten ved siden av, så jeg får flere plasser til pci kort. (om det er mulig). finnes det ferdig oppsett som er bra til overklokking?

 

Noen som kan hjelpe en førstegangs kjøler?

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/product.php?productId=20413

 

Zalman reserator er jo et veldig greit og stillegående sett.

 

Hele settet er basert på passiv kjøling, noe som kan komme til stor fordel faktisk! Hele det tårnet du ser på bildet er en diger heatsink som sprer varmen lydløst.

 

Men får du litt mer enn vanlig luftsirkulasjon på det tårnet kan det faktisk gi ganske brukbar kjøling :)

 

Dette kan du da gjøre enten ved bare å sette tårnet bak kabinettet der PSU og evt. kabinettvifte blåser på den, eller sette en vanlig bordvifte du får på Elkjøp til å blåse på den.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har sett endel på vannkjøling og jeg vil gjerne ha noe som er enkelt å sette opp. Hovedmålet er at jeg skal klokke litt, men også at dataen blir stillere og at 8800 gtx skjermkortet ikke tar over pci slotten ved siden av, så jeg får flere plasser til pci kort. (om det er mulig). finnes det ferdig oppsett som er bra til overklokking?

 

Noen som kan hjelpe en førstegangs kjøler?

 

takker for alle svar

8503201[/snapback]

 

Du vil ikke faa frigjort noen PCI slots med mindre du tar frem metallkutteren og gaar loes paa enden av GTX kortet ditt. Selvom kortet bare tar 1 slot etter at du har montert vannkjoeling saa er enden av kortet (den med skjermutgangene paa) 2 pci slots bred. Ihvertfall paa min 8800 GTS, regner med at det er samme paa GTX.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har sett endel på vannkjøling og jeg vil gjerne ha noe som er enkelt å sette opp. Hovedmålet er at jeg skal klokke litt, men også at dataen blir stillere og at 8800 gtx skjermkortet ikke tar over pci slotten ved siden av, så jeg får flere plasser til pci kort. (om det er mulig). finnes det ferdig oppsett som er bra til overklokking?

 

Noen som kan hjelpe en førstegangs kjøler?

 

takker for alle svar

8503201[/snapback]

 

Du vil ikke faa frigjort noen PCI slots med mindre du tar frem metallkutteren og gaar loes paa enden av GTX kortet ditt. Selvom kortet bare tar 1 slot etter at du har montert vannkjoeling saa er enden av kortet (den med skjermutgangene paa) 2 pci slots bred. Ihvertfall paa min 8800 GTS, regner med at det er samme paa GTX.

8507085[/snapback]

 

Ja, nettopp, tenkte ikke på det. irriterende at den skal ta så stor plass. Hadde tenkt meg et lydkort og et tv-kort, men vet ikke helt om jeg får plass til det da.

Lenke til kommentar
tja kanskje det:P Men nei, tror ikke det.. Da herper jeg jo kortet helt

 

EDIT: kanskje jeg kan bøye det..

8512253[/snapback]

 

Ser ikke noen grunn til at kortet skal gaa istykker ved at du kutter bort litt overfloedig metall i enden, resale value gaar probably til helvete though :p

8513038[/snapback]

 

 

Ja, vet ikke om det er helt løsningen... Men akkurat nå går den nesten over to pci slotter da den er helt inntil den andre. Hvis jeg bytter til vannkjøling burde jeg vel ihvertfall få den andre porten til å kunne brukes..

Lenke til kommentar
Problemet er ikke at selve PCI slotten er dekket, men at du ikke faar tilgang til PCI-slotten ved siden av GTX kortet fra baksiden av PC-en din, da endestykket til GTX (av metall) fortsatt vil dekke to av hullene paa baksiden av kabinettet ditt.

8515208[/snapback]

 

Ja, det skjønner jeg, men akkurat nå står den veldig (vifta) tett inntil en tredje pci port som ikke er dekket med metall. Hvis jeg bytter til vannkjøling burde jeg vel få kunne bruke denne slotten uten at alt blir kjempe varmt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...