Gå til innhold

Digitalbilde+HP fotopapir+Førerkort=?


Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har prøvd å levere bilde til nytt førerkort, tatt med et digitalkamera og kjørt ut på blekkskriver med fotopapir til Trafikkstasjonene? Hvis ingen svarer, så skal jeg prøve dette i romjula. Kommer med tilbakemelding om resultatet. Fint å kunne kontrollere bildene selv, og minst slippe å sponse bandittene som driver med automater.

 

Ønsker meg selv lykke til :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, gnien har jeg aldri vært. Det er vel heller det motsatte. Jeg er temmelig sikker på at trafikkstasjonen i Drøbak ikke tar bildene selv. Det gjorde de den gang man fikk de store laminerte lefsene. I dag må bilde og opplysninger sendes til et felles firma som alle trafikkstasjoner bruker. Derfor tar det også votter og vinter før man får førkortet i retur.

Det hadde jo vært morsomt å finne ut av det da. Jeg er sikker på at om du ringer og spør om det er i orden at du bruker et digitalbilde, så vil du få et negativt svar. De skjønner sikkert ikke hva et digitalkamera er. Uansett så prøver jeg.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jada, det er ikke noe problem med egne papirbilder.

Jeg har selv gjort det for vennene mine. Kravene til bildet er:

- Bredde 36 mm

- Høyde 43 mm

- Høyde mellom hakespiss og isse i bildet 25 - 30 mm

- Jevn og lys bakgrunn foretrekkes.

 

Jeg skriver bildene ut på en HP DeskJet 980 skriver med HP sitt matte fotopapir.

 

Mvh. Gregor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...