cybervision_ Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Jeg har en bærbar maskin som jeg fikk erstatt ny rundt nyttår. For litt over en måned siden var jeg så uheldig å velte et glass med Pepsi Max ( ) over den. Den stoppet momentant og ville ikke starte på flere timer, jeg tørket og herjet og etter litt hjelp fikk jeg liv i den og alt fungerte igjen. I det siste har den vært treg, og hvis jeg prøver å brenne kommer det opp "Hardware Error". Den lagder også oppstartslyd når jeg bare lukker skjermen - før gikk den bare rett i dvalemodus uten noe lyd. Maskinen fungerer altså sånn nogenlunde normalt, men er utrolig dritt når den ikke vil brenne og er smårar. Nå har det seg slik at på innboforsikringen har jeg betalt litt ekstra for en såkalt "idiot"-forsikring - nokså kledelig som skal dekke akkurat slike dumme hendelser som denne. Jeg sitter og lurer på om jeg skal bruke den, men vet ikke om det går når maskinen fortsatt durer og går på 90%? Ka tror dere? Endret 28. april 2007 av cybervision_ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Ut fra emnet: "Feil på maskin, software eller brukerfeil?" og din beskrivelse, så er svaret brukerfeil. Lenke til kommentar
9nja Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Nå vet vi ikke hva denne idiot forsikringen din dekker, men en god (og dyr) inboforsikring kan dekke det meste. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 28. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Vel, den er ikke veldig dyr, men betalte ekstra og forstod at den dekket det meste av galskap som kunne skje og foregå under mitt tak. Problemet er at maskinen fungerer jo til vanlig bruk, er bare litt rar av og til og vil ikke brenne. Dog har den også begynt å sprekke litt i plasten av seg selv. Har ikke dunket den eller noe slik, men er jo fåfengt å sende den til rep når det ligger brusrester inni. Skjønner dere dilemmaet? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Bare til en annen gang. Hvis du søler noe over maskinen, IKKE, jeg gjentar, IKKE forsøk å starte den før den er helt tørr. Ta ut batteriet, og la den stå en uke på et varmt sted. Ørjan... Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 29. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Men ihvertfall: Mitt problem er jo nå at hvis det senere skulle skje noe galt med maskinen så kan jo ikke jeg regne med å kunne sende den inn og få fikset på garanti. De finner vel nokså lett ut at det er merker etter Pepsien i den, ikke sant? Er det ikke fornuftig å bare ta den på forsikringen selv om den fungerer mens den er ny og verd noe? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Du trenger nok ikke å sende den inn. Selvsagt finner de ut at den er full av Pepsi, eller iallefall en eller annen veske. Ja, det er vel like greit å ta den på garanti. Endret 29. april 2007 av Orjanp Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. april 2007 Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Jeg ville nok tatt den på idiotforsikringen, si hva som har skjedd og håp på en ny. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 29. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2007 Du trenger nok ikke å sende den inn. Selvsagt finner de ut at den er full av Pepsi, eller iallefall en eller annen veske. Ja, det er vel like greit å ta den på garanti. 8499156[/snapback] Du mener vel forsikring, for jeg tviler Apple fikser mye på den når de ser brusrestene... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Selvsagt. En liten skrivefeil der. De to linjene motsa hverandre. Ja, det er like greit å ta den på forsikringen. Der ble det riktig. Ørjan... Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Da har jeg vært i kontakt med forsikringsselskapet og de vil helst ha maskinen reparert og jeg må sende den inn til Oslo for en sjekk. Greit nok. Men det har seg slik at hvis det blir til reparasjon så får jeg 90 dager garanti fra verkstedet, og mister garantien fra produsent og sitter altså uten garanti etter de 90 dagene. Høres ikke det helt på tryne ut? Det var det jeg visste, skulle kjørt skikkelig over den, da hadde det nok løst seg enda lettere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå