Gå til innhold

Bør jeg bruke forsikring?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar maskin som jeg fikk erstatt ny rundt nyttår. For litt over en måned siden var jeg så uheldig å velte et glass med Pepsi Max ( :) ) over den. Den stoppet momentant og ville ikke starte på flere timer, jeg tørket og herjet og etter litt hjelp fikk jeg liv i den og alt fungerte igjen. I det siste har den vært treg, og hvis jeg prøver å brenne kommer det opp "Hardware Error". Den lagder også oppstartslyd når jeg bare lukker skjermen - før gikk den bare rett i dvalemodus uten noe lyd.

 

Maskinen fungerer altså sånn nogenlunde normalt, men er utrolig dritt når den ikke vil brenne og er smårar.

 

Nå har det seg slik at på innboforsikringen har jeg betalt litt ekstra for en såkalt "idiot"-forsikring - nokså kledelig som skal dekke akkurat slike dumme hendelser som denne. Jeg sitter og lurer på om jeg skal bruke den, men vet ikke om det går når maskinen fortsatt durer og går på 90%?

 

Ka tror dere?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den er ikke veldig dyr, men betalte ekstra og forstod at den dekket det meste av galskap som kunne skje og foregå under mitt tak.

 

Problemet er at maskinen fungerer jo til vanlig bruk, er bare litt rar av og til og vil ikke brenne. Dog har den også begynt å sprekke litt i plasten av seg selv. Har ikke dunket den eller noe slik, men er jo fåfengt å sende den til rep når det ligger brusrester inni. Skjønner dere dilemmaet?

Lenke til kommentar

Men ihvertfall:

 

Mitt problem er jo nå at hvis det senere skulle skje noe galt med maskinen så kan jo ikke jeg regne med å kunne sende den inn og få fikset på garanti. De finner vel nokså lett ut at det er merker etter Pepsien i den, ikke sant? Er det ikke fornuftig å bare ta den på forsikringen selv om den fungerer mens den er ny og verd noe?

Lenke til kommentar

Da har jeg vært i kontakt med forsikringsselskapet og de vil helst ha maskinen reparert og jeg må sende den inn til Oslo for en sjekk. Greit nok. Men det har seg slik at hvis det blir til reparasjon så får jeg 90 dager garanti fra verkstedet, og mister garantien fra produsent og sitter altså uten garanti etter de 90 dagene. Høres ikke det helt på tryne ut?

 

Det var det jeg visste, skulle kjørt skikkelig over den, da hadde det nok løst seg enda lettere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...