Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det noen funksjon/prosedyre for å URLEncode en streng i MS SQL?

8483366[/snapback]

 

Er det noen (god) grunn til at du ikke kan gjøre dette på klienten?

 

Eller du kan bruke CLR i SQL Server 2005 og lage en funksjon for dette.

URLEncode finner du i System.Net.HttpServerUtility (eller System.Web?).

Endret av jorn79
Lenke til kommentar
finnes det noen funksjon/prosedyre for å URLEncode en streng i MS SQL?

8483366[/snapback]

 

Er det noen (god) grunn til at du ikke kan gjøre dette på klienten?

 

Eller du kan bruke CLR i SQL Server 2005 og lage en funksjon for dette.

URLEncode finner du i System.Net.HttpServerUtility (eller System.Web?).

8483469[/snapback]

Istemmes, dette har med presentasjon av data å gjøre, og således ikke naturlig å gjøre på databaseserveren. Når det er sagt så vil et søk på "url encode t-sql" på google gi deg et meget godt treff: T-SQL UrlEncode Skrevet av DeBetta.

Lenke til kommentar
Er det noen (god) grunn til at du ikke kan gjøre dette på klienten?

 

Det har jeg. Det skal være en SQL Job som gjør en request mot en Webserver med diverse parametre i querystring. Det finnes ingen klient i akkurat dette tilfellet, bortsett fra selve SQL serveren.

 

Men har undersøkt litt, og kommet fram til at de eneste tegnene jeg trenger å encode er mellomrom, kolon og linjeskift, så dette kan jeg egentlig bare gjøre manuelt.

Lenke til kommentar
Det har jeg. Det skal være en SQL Job som gjør en request mot en Webserver med diverse parametre i querystring. Det finnes ingen klient i akkurat dette tilfellet, bortsett fra selve SQL serveren.

 

Antar det er SQL Server 2005 du bruker?

 

Er det en webservicemetode du skal kalle, eller skal du bare lese htmldata fra en hvilken som helst webside? SSIS har jo en task for å kalle webservicemetoder, men hvis du skal laste ned en webside så ser jeg ikke hvordan du kommer utenom dette uten å bruke SQLCLR, og da kan du like så godt URLEncode i CLR-funksjonen.

Lenke til kommentar
Det har jeg. Det skal være en SQL Job som gjør en request mot en Webserver med diverse parametre i querystring. Det finnes ingen klient i akkurat dette tilfellet, bortsett fra selve SQL serveren.

 

Antar det er SQL Server 2005 du bruker?

 

Er det en webservicemetode du skal kalle, eller skal du bare lese htmldata fra en hvilken som helst webside? SSIS har jo en task for å kalle webservicemetoder, men hvis du skal laste ned en webside så ser jeg ikke hvordan du kommer utenom dette uten å bruke SQLCLR, og da kan du like så godt URLEncode i CLR-funksjonen.

8485118[/snapback]

 

Vel, selve requesten mot webserveren har jeg en løsning på, det var rett og slett bare å få urlencodet selve strengen. Det jeg gjorde til slutt var bare å endre mellomrom til %20 osv. Fungerte som ei kule! :)

 

Bruker OAMethod og noe greier for å gjøre requesten, mulig det er litt depricated i disse tider, men det er snakk om en enkel sak som skal kjøre en gang i uka, så det holder foreløpig for min del.

 

Edit:

Trenger altså ikke engang lese responsen etter requesten er gjort. Adressen skal bare pinges.

Endret av hpfarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...