Gå til innhold

Trenger hjelp med ett vannkjølt system


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ett nytt system og er litt nysjerrig på muligheten for vannkjøling.

 

Her er delene jeg vil kjøle:

 

Asus Striker Extreme (sokkel 775)

1 x 8800 GTX

2x1 GB OCZ Ram

E6600 CPU

 

Skal fjerne heatpipen da hvis jeg finner ett bra vannsystem så trenger kjøling på mosfet, sb og nb.

 

Prisen er ikke så viktig, under 2000 er greit, men hvis det er noe "must have" så er det ikke så farlig..

 

Så på Reserator 2 eller noe til 2000 kroner men den blir jo sagt at ikke holder seg kald lenge ved overklokking. At vannet blir oppvarmet og at den ikke hjelper særlig mer... Vet ikke om det er tilfelle med all vannkjøling, om det ikke går ann å få ett komponent som kjøler ned vannet...

 

Er helt noob med vannkjøling må jeg innrømme.

 

Jeg har allerede 2 120x120 vifter og 1 80x80 vifte i kabinettet så da blir det ekstra kjøling fra de i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En reserator klarer ikke alt det der. Ville anbefalt å droppe kjøling på minne. Sett heller en vifte til å blåse på brikkene. Se litt på Mist settene til Microplex hvis du er helt noob på området. Ellers vil jeg anbefale MCP655(pumpe), APOGEE(CPU), MCW60(GPU) og en Cooltek radiator hvis du vil ha det stille og en Black Ice radiator om du vil bruke litt kraftigere vifter. Kikk litt på introen til vannkjøling her på forumet.

Endret av RallyP
Lenke til kommentar
En reserator klarer ikke alt det der. Ville anbefalt å droppe kjøling på minne. Sett heller en vifte til å blåse på brikkene. Se litt på Mist settene til Microplex hvis du er helt noob på området. Ellers vil jeg anbefale MCP655(pumpe), APOGEE(CPU), MCW60(GPU) og en Cooltek radiator hvis du vil ha det stille og en Black Ice radiator om du vil bruke litt kraftigere vifter. Kikk litt på introen til vannkjøling her på forumet.

8484117[/snapback]

 

Er så vannvitting (haha) keen på å teste vannkjølingsløsningen på minnet jeg skal ha da... OCZ Flex XTC

 

men hvis det er fullstendig idiotisk så lar jeg være... vil oppsettet du satte opp greie å holde seg kaldt for evig eller ihvertfall lenge?... har hørt at jeg må skifte vann av og til men sånn med vanntemperaturen bekymrer meg hvis jeg skal overklokke og plutselig blir det for varmt og delene mine blir ødelagte fordi vannet ikke holder seg kaldt..

 

Har en vifte på toppen av kabinettet og en forann og bak så ramen får littegranne vindpust..

Lenke til kommentar

Har du en dual rad klarer den å fjerne effekten fra de komponentene. Du er litt på jordet når du snakker om å skifte vann for å holde det kaldt(ikke vondt ment). Les guiden her på forumet, det er alfa omega hvis du skal få litt forståelse for vannkjøling. Har du de minnebrikkene kan du godt vannkjøle de. Det jeg mente var at det er nesten å kaste pengene ut av vinduet å kjøpe dyre blokker til minne, men de har jo allerede blokker, så da er det bare å smette de inn et sted i loopen. Før du stiller flere spørsmål nå MÅ(!) du lese guiden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...