fdredk Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Hei Jeg bare lurte på om det er mulig å overvåke en fil, og utføre en handling hver gang den blir redigert? Filen vil nemlig ikke være plassert på serveren, men på brukerens maskin...
Runar0 Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Det er nok ikkje mulig i php. Men det kan godt tenkast at dette kan løsast i C++ eller noe.
mske Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 (endret) Uten at jeg har så bred erfaring med denne funksjonen, kan det godt tenkes at den kan brukes til det du lurer på getlastmod() EDIT: Ser nå at det ikke skulle ligge på serveren, glem posten min Endret 26. april 2007 av -Magne-
cyclo Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Du kan helt sikkert bruke php, men da må det kjøres som script på den lokale maskinen filen ligger på. Du får ikke gjort det du prater om over nettet, du må ha en eller annen slags klient kjørende på maskinen hvor filen ligger.
???????? Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Oi da - det var jo noen forslag her... først, jo - du kan løse dette med PHP - og kun PHP. Sett scriptet i sleep mellom intervallene og bare øk tillatt kjøretid på scriptet. Men, ennå enklere er det om du har tilgang til cron jobs på serveren din - da setter du bare opp en cron job på et script som sjekker den akutelle filen.
jorgis Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Oi da - det var jo noen forslag her... først, jo - du kan løse dette med PHP - og kun PHP. Sett scriptet i sleep mellom intervallene og bare øk tillatt kjøretid på scriptet. Men, ennå enklere er det om du har tilgang til cron jobs på serveren din - da setter du bare opp en cron job på et script som sjekker den akutelle filen. 8481327[/snapback] Filen ligger ikke på serveren, så det vil ikke gå med mindre en installerer PHP på klientmaskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå