Gå til innhold

bra harddisk kamera


Anbefalte innlegg

Sony DCR-SR300 er forhåndsanmeldt av camcorderinfo.

 

Sitat om stillbilde:

"You'll notice that the maximum still size is about twice the the pixels of the effective pixel count that means that the chip is effecting some kind of interpolation which artificially increases the number of pixels. This does not mean that the picture is losing resolution; it just means that there is no additional information in those new pixels - the resolution will be identical"

 

Skjønte ikke helt om de synes det var bra eller ikke. :hmm::)

 

Ifølge samme sida så var ikke GS500 så veldig bra på stillbilder heller.

 

SR300 og SR290 er samme kamera, bortsett fra at 290 er read-only pga EU-avgifter. Så i EU er SR300 betydlig dyrere, men siden vi ikke er i EU så koster det like mye. Så med SR300 har du en fin ekstern harddisk i tillegg. :)

 

Jeg har kjøpt SR300 kameraet, men til 'hverdagsbruk', hvor kvalitet ikke er så viktig IMHO. Sammenlignet med andre HDD-kameraer så er nok dette likevel i en egen klasse.

Jeg valgte det fremfor et DV-kamera b.la. for å kunne redigere/vise frem innhold enkelt uten bruk av PC, samt å slippe å overføre til PC i 'real-time'. Også greit å slippe å tenke på at man må ha kassetter tilgjengelig...

 

Hvis du vil kan jeg poste noen bilder jeg har tatt med kameraet?

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HVOR ER DET MULIH Å FÅ TAK I EKSTRA UTSTYR TIL GS500

8583089[/snapback]

Besøk en fotobutikk som fører Panasonic. I motsetning til Elkjøp (noen av filialene ihvertfall), enkelte andre store kjeder og nettbutikker er de stort sett litt mer villig til å ha litt ekstrautstyr på lager, og bestille det de ikke har inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...