ventle Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Har lenge brukt Eurofoto til å lagre bildene mine på nett. De som har brukt eurofoto den siste tiden har sikkert sett den fancy java-appleten som brukes til å laste opp bilder, der man kan bla gjennom pc'en akkurat som i windows utforsker, se thumbnails av alle bilder på pc'en osv. Jeg har nylig falt for fristelsen og registrert meg på facebook, og oppdager da at der brukes en tilnærmet identisk applet, noe som får meg til å tro at denne kanskje ligger på nett ett sted? Vil gjerne ha den til ett bildegalleri jeg driver og spikrer i PHP, som kjent er ikke det å laste opp store eller mange filer fra vanlige html-forms det mest stabile, så jeg lurer på: er det noen som kjenner til denne appleten og vet om den ligger tilgjengelig for nedlasting ett sted? har prøvd å søke litt på sourceforge, uten den helt store suksessen... lignende script finnes, men de har ikke den samme touch'en
ventle Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 har nå funnet scriptet, ligger her... imidlertid er det ikke akkurat open source, og det koster dyrt (i forhold til mitt budsjett) å bruke det. Har også sjekket ut det jeg omtalte som 'lignende script' på sourceforge, men de lar seg ikke bruke... enten krever de Perl (som jeg ikke har på serveren), de er ikke ferdig utviklet, og noen ser faktisk ut til å være brukbare, men jeg får ikke brukt dem fordi det ikke gis noen dokumentasjon på hvordan de skal brukes. Er det noen som vet av ett brukbart script/applet for å laste opp mange og store filer til en server som stort sett bare støtter PHP? Er litt desperat ettersom jeg fant ut at den sliter med filer på bare 500 KB via HTTP forms...
ventle Skrevet 26. april 2007 Forfatter Skrevet 26. april 2007 Da er løsningen funnet, etter timer med leting på sourceforge.net, google og hotscripts.com, prøving, feiling og kløing i hodet fant jeg til slutt JUpload som er gratis, enkelt å bruke og enkelt å implementere i ett hvilket som helst PHP-script. Støtter opplasting av ubegrenset antall filer av ubegrenset størrelse, viser thumbnails av bildene som skal lastes opp, og ser pent ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå