Gå til innhold

Kabel til 7210 vil ikkje virke


oleredv

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ein datakabel til min 7210 gjennom hammar.no. No viser det seg at den ikkje vil kommunisere med Nokia PCSuite 5.0. Kan det vere kabelen det er noko gale med? Eg synes nemlig denne patenten virka litt rar (kobla til under batteriet). Eller må ein ha orginale Nokia kablar for at det skal virke?

 

Hadde vore fint om nokon som har erfaring med dette kunne seie nokre ord!

 

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemelding!

 

Hehe... har sett i batteriet ja.....:) Får vel sjekke om det har noko å seie om eg forandrar port. Sit og lurer på om det har noko å seie at det er færre kontakter på kabelen enn det er koblingspunkt på telefonen (kanskje klønete sagt).

 

Kontakta ser altså slik ut:

* * *

* *

 

Mens det ser slik ut der kabelen skal koblast:

* * * *

* * *

 

Det vil jo seie at ikkje alle punkta får kontakt med kabelen. Eg er sikkert heilt på jordet no, men eg er villig til å tru alt i den tilstanden eg er no (trøtt)......:roll:

 

Ole

Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare bruke et IR adapter? må vel være det desidert enkleste og er trolig billigere enn den kabelen.. (men kabelen har vel flere muligheter via andre programmer enn Nokia PC Suite?)

 

Kjøpte kabelen fordi den var billigast. Virka som om det ikkje var særlig smart. Reknar med at eg må spørre hammar om å få bytta kabelen til ein ir-adapter dersom dette ikkje løyser seg.

 

Og telefonen er påslått ja....

 

Ole

Lenke til kommentar

hammar sin kabel: 298,-

komplett.no sitt Tekram IR adapter for serie: 225,-

komplett.no sitt Tekram IR adapter for usb: 296,-

 

enklere, no stress, og billigere :)

 

og som en notis: Det billigste serielle adapteret fra komplett.no er det samme som hammar.no selger for 598,-!!

Lenke til kommentar

husk at en relativt ny lov (et par år?) gir deg rett til å ombestemme deg etter kjøp av varer over internet innen 14 dager er det vel (10 dager?). Det vil si at du kan returnere varen med begrunnelsen "den var ikke som jeg ventet" eller tilsvarende og få pengene tilbake på konto (minus frakt).

 

Om du returnerer den som en reklamasjon for feil så har du ikke rett på pengene tilbake, bare bytte i tilsvarende produkt eller reparert. Men det viste du kanskje? :)

Lenke til kommentar

Tanken har streifa meg om akkurat det der. Håpar ikkje med at PCSuite er kresen på kva slags IR-adapter eg kan bruke...... Kabelen blir nok sendt så fort eg får kontakt med hammar, så det blir vel til at eg byttar den i ein IR-adapter, kjekt at dei har prisgaranti, så då får eg den forhåpentligvis til samme pris som komplett.

 

Ole

Lenke til kommentar
kanskje PC Suite aldri er ment å fungere med en slik kabel? Det kan jo ikke være Nokia sin mening at normale folk skal koble en kabel til baksiden av batteriet? :)

 

Når Nokia plasser kontaktpunktene for datatilkobling under batteriet, så er det nok meningen at kabelen skal i under batteriet... (den kan jo ikke kobles andre plasser).

 

Men Nokia Data suite er et litt teit program. Det lager virtuelle COM-porter og masse annet tull under installasjon. Dessuten så er du nødt til å ha den rette driveren for å få det til å fungere. Er du sikker på at du har rett versjon av programmet? (som har driver for 7210?)

 

Jeg ville heller tatt en titt på dette programmet:

MobiMB - Mobile Media Browser

Det koster penger, men er kanskje verdt det?

 

Dessuten finnes jo:

Oxygen Phone Manager og

Cellular Essentials

Lenke til kommentar
kanskje PC Suite aldri er ment å fungere med en slik kabel? Det kan jo ikke være Nokia sin mening at normale folk skal koble en kabel til baksiden av batteriet? :)

 

Når Nokia plasser kontaktpunktene for datatilkobling under batteriet, så er det nok meningen at kabelen skal i under batteriet... (den kan jo ikke kobles andre plasser).

 

Men Nokia Data suite er et litt teit program. Det lager virtuelle COM-porter og masse annet tull under installasjon. Dessuten så er du nødt til å ha den rette driveren for å få det til å fungere. Er du sikker på at du har rett versjon av programmet? (som har driver for 7210?)

 

Jeg ville heller tatt en titt på dette programmet:

MobiMB - Mobile Media Browser

Det koster penger, men er kanskje verdt det?

 

Dessuten finnes jo:

Oxygen Phone Manager og

Cellular Essentials

Takker for forslag!

 

Har rett versjon av PCSuite ja. Men eg skal ta en kikk på dei andre programma, er ikkje spesielt intressert i å betale for noke ein kan få gratis men det vil bli vurdert.

 

Ole

Lenke til kommentar

nå mente nå jeg ikke om kontaktene under batteriet var korrekt, men snarere at iogmed at kontakten ligger under batteriet så er det ikke meningen at vanlige folk skal bruke denne kontakten, men snarere service sentre og slikt. Denne kontakten brukes jo også til programvare oppdatering (flashing) av telefonen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...