Gå til innhold

Film: Ham Wars - en stop motion animasjonsfilm


Anbefalte innlegg

Dette er en animasjonsfilm jeg og noen klassekamerater laget i forbindelse med en oppgave i medier og kommunikasjon. Skal ikke så alt for mye om oppgaven (med mindre noen lurer på noe selvsagt), men jeg kan si at vi har tatt ca. 320 bilder, den varer i 4 minutter (mye tekst) og vi brukte et videokamera til å ta bildene. Vi tok dessverre litt for få bilder av Jesus så den sekvensen ble noe kjedelig (i tillegg til at "talen" hans var i lengste laget).

 

Kom gjerne med ris/ros, også gjerne som kommentar på YouTube. Konstruktiv kritikk setter jeg også pris på.

 

Ham Wars

 

:)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte filmen deres godt jeg. Synes dere fikk til effektene ganske bra, og at sekvensene inneholdt nok bilder slik at det ikke ble så alt for mye hakking.

 

Hva har dere brukt til post-produksjon? Litt fargekorrigering hadde gjort susen, slik at dere får bygget opp litt stemning i bildet.

 

Ellers likte jeg det som ble sagt, eneste minus er at du hører godt overgangen mellom opptak og ikke opptak. Kansje ta opp lyd en plass med mindre støy?

 

:)

Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at du likte filmen :)

 

Hva mener du med "Hva har dere brukt til post-produksjon?". Hva slags programvare? Ang. fargekorrigering så har vi faktisk gjort ganske mye med fargene for å bygge opp stemningen, men vi kunne kanskje jobbet med fargene enda litt mer.

 

Før og etter fargekorrigering (bildene er ikke i 16/9 som på filmen):

 

post-85756-1177575524_thumb.png

 

post-85756-1177575519_thumb.png

 

 

Flere som har kommentarer til filmen?

Endret av phex
Lenke til kommentar
Post-produksjon er etterarbeidet etter filmen er skutt, f.eks. programvare osv...  :)

 

Er ikke så vanvittig god på korrigering selv, men prøvde meg;

8475344[/snapback]

Jo, vi kunne nok arbeidet litt mer med "looken".

Vi brukte kun Adobe Premiere Pro i post-produksjon.

Lenke til kommentar

Jo, vi kunne nok arbeidet litt mer med "looken".

Vi brukte kun Adobe Premiere Pro i post-produksjon.

8492498[/snapback]

 

:dontgetit:

 

Adobe premiere kan gjøre masse med :)

 

Gå på video effects så bruker du en effekt som heter "ProCamp", så kan du stille brightness, saturation, contrast og masse annet :)

 

Mye annet man kan gjøre men jeg synes den er ett minimum :)

 

Men kul film, likte den :thumbup:

Lenke til kommentar

Filmen var ganske morsom, god humor. Det dere kunne jobbet litt mer med var skyggene som nesten er forskjellige i hvert bilde, spesielt i begynnelsen av filmen og jesus scenen. Fargekorrigering kan dere også jobbe mer med. Animasjonen var bra nok, men savner litt mer effekter (munningsflammer og eksplosjoner) under krigen. Ellers en bra film. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Filmen var ganske morsom, god humor. Det dere kunne jobbet litt mer med var skyggene som nesten er forskjellige i hvert bilde, spesielt i begynnelsen av filmen og jesus scenen. Fargekorrigering kan dere også jobbe mer med. Animasjonen var bra nok, men savner litt mer effekter (munningsflammer og eksplosjoner) under krigen. Ellers en bra film. :)

8541318[/snapback]

Ja, kunne nok vært veldig mange flere effekter, men det ville jo selvfølgelig tatt ganske lang tid så det rakk vi rett og slett ikke.

 

Veldig gøy å se på.. Fascinerende. =)

 

edit: hvor lang tid brukte dere på den? (bilder, manus, oppsett og redigering i ett)

8654197[/snapback]

Hmm, det er jeg litt usikker på egentlig. Tiden gikk ganske fort, men tror vi fikk alle medietimene i løpet av 2 eller 3 uker. Har ikke eksakt antall timer vi brukte på filmen.

Endret av phex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...