Gå til innhold

Noen som spiller Richard Burns Rally?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det kommer en oppfølger, siden SCI ble kjøpt opp?

 

Jeg venter spent på Petter Solberg Rally, som kommer neste år. Aner ikke hvordan det blir, men håper at det blir realistisk.

 

Spiller RBR med G25, men fatter ikke hvordan man får til Rally School på 01:14.58, noen tips Gorthaur? Min rek er på 01:19 ca.

Lenke til kommentar
Tviler på at det kommer en oppfølger, siden SCI ble kjøpt opp?

 

Jeg venter spent på Petter Solberg Rally, som kommer neste år. Aner ikke hvordan det blir, men håper at det blir realistisk.

 

Spiller RBR med G25, men fatter ikke hvordan man får til Rally School på 01:14.58, noen tips Gorthaur? Min rek er på 01:19 ca.

8787294[/snapback]

 

Det er vanskelig å gi gode tips til hvordan man kjører RBR, egentlig.

Alt avhenger av kjørestil og ikke minst hvor mye man har kjørt.

 

Jeg er uansett en av de med en ekstremt aggressiv stil, og er av de som fullfører langt færre løp enn jeg må bryte.

Nøkkelen min til de "gode tidene" ligger 70% i måten jeg angriper svingene på og 25% i hvordan jeg bruker girene før, gjennom og etter svingen og 5% hvor godt jeg hører på kartleseren.

Før man i det hele tatt kan tenke på gode tider må man naturligvis lære seg banen til en viss grad, så kartleseren er til en stor grad overflødig.

På Rally School er min akilleshæl 90-gradern ved hytta, hvor man virkelig får testet sine egenskaper til å gjennomføre en Scandinavian flick. Denne sitter ikke ennå, til tross for utallige timer med kjøring, men jeg nærmer meg :)

 

Merk at vi kjører med originale oppsett på bilene. Man kunne bedret tiden med en god del ved å endre setup, men vi har latt alt være originalt for å sikre at alle stiller likt.

 

Skal jeg i det hele tatt lure frem noen tips så må det være:

1. Finn en favorittbil og bruk den konsekvent. Jeg bruker en moddet Impreza (original performance med med firmalogoen vår på og andre visuelle modifikasjoner som ikke påvirker kjøreegenskapene) og kjenner bilen veldig godt nå.

Når man kjenner bilen godt nok så klarer man også å hente seg inn fra de mest utrolige situasjoner.

2. Lær deg å kjøre med manuelt gir. Man får en helt annen kontroll, følelse og rytme ved å kjøre manuelt. Måten å ta svinger på blir en helt ny verden i forhold til automat.

3. Bruk bremsen riktig. Jeg låser nesten aldri hjulene men pumpebremser eller benytter meg av left-foot breakingfor å ta best mulig sving.

4. Bruk rattet riktig. Store rattutslag er i 90% av tilfellene dødsdømt. Aktiv jobbing med rattet er alfa og omega.

 

 

Jeg er forøvrig involvert i rallyspillet som utvikles sammen med Petter, så jeg kan nok garantere at dere har noe å se frem til :)

 

 

@ Totte- Simulatoren er som regel tilgjengelig på de fleste motormessene rundt om i landet + diverse andre messer.

Jeg har derimot en bekjent som har en av disse, og får titt og ofte muligheten til å teste den der.

Uansett hvor kult det er så foretrekker jeg faktisk ratt og playseat.

Lenke til kommentar
Tviler på at det kommer en oppfølger, siden SCI ble kjøpt opp?

8787294[/snapback]

 

det største problemet er vel at Richard Burns er død. en eventuell oppfølger måtte nok fått et helt nytt navn, som da måtte bli formidlet på en smakfull måte.

Lenke til kommentar
Jeg er forøvrig involvert i rallyspillet som utvikles sammen med Petter, så jeg kan nok garantere at dere har noe å se frem til 

 

Kult!, vil det bli simulator eller arcade. Håper virkelig på en arvtager til RB, hadde litt tro på DIRT, men synes dette skuffet stort. Fysikk og skademodell var der, men det føltes bare rart å kjøre med ratt.

Lenke til kommentar

Problemet med RBR er at bilene har så dårlige støtdempere at man spretter av banen når man får opp litt fart, samt at man sklir av veien i 20-30km/t selv på asfalt.

 

Har aldri klart å bli venn med dette spillet.

 

Men det er mulig man må ha ratt og pedaler for å få den rette følelsen...har bare analog joypad.

Lenke til kommentar
Problemet med RBR er at bilene har så dårlige støtdempere at man spretter av banen når man får opp litt fart, samt at man sklir av veien i 20-30km/t selv på asfalt.

 

Har aldri klart å bli venn med dette spillet.

 

Men det er mulig man må ha ratt og pedaler for å få den rette følelsen...har bare analog joypad.

8796146[/snapback]

 

Merker jeg ikke noe til. 200+ km/t er ikke noe problem mange steder i usa. Og jeg har da kjørt fortere enn Burns på Burns Challange i Frankrike. Tipper det er mangelen på ratt som hemmer deg.

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg er forøvrig involvert i rallyspillet som utvikles sammen med Petter, så jeg kan nok garantere at dere har noe å se frem til :)

*snip*

8794999[/snapback]

Harde ord i en RBR tråd. Jeg synes å huske fra at intervju med Pettaren at spillet skulle bli realistisk men så fulgte de ordene som fikk meg til å tvile litt: tilgjengelig for alle.

Men man kan jo håpe at det blir det 'nye' RBR med forbedringer av RBRs svakheter og så kan det være alskens hjelpemidler for de som ikke helt får til realismen.

Du begynner selvfølgelig å fore oss med info så snart du får 'lov' så vi vet om vi skal rydde plass ved siden av RBR eller ei.

Ingen spill gir magesugfølelse som RBR.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Tviler på at det kommer en oppfølger, siden SCI ble kjøpt opp?

 

 

8787294[/snapback]

 

Man kan jo håpe. Klippet fra bhmotorsport, postet av Fozz:

 

"Posted: Fri Apr 27, 14:25

 

I haven't been far away. Been lurking here now and then. No news regarding RBR 2 I'm afraid. No one would be happier than me if we got the chance to do some kind of sequel. And most of the old RBR guys at the office get a distant and serene look in their eyes when we talk about RBR...

 

Anyway, I have no idea who owns the source code right now. Things got messed up with the whole Gizmondo disaster, but I will ask around next week (going offline for a few days now). "

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Har et lite problem med kontrolleren i dette spillet. Bruker Xbox 360 gamepad, og sliter med at accelerate og brake står på 50% hele tiden. Noen som vet om dette kan fikses?

 

post-30541-1207204961_thumb.jpg

 

edit: Kan jo legge til at jeg bruker XBCD setup til å kalibrere kontrolleren, og at den funker perfekt i Live for Speed.

 

Slik som det fungerer med pedaler så er det slik at at driverene må raportere kombinert gass/brems. Hvis ikke dette er gjort vil begge stå med 50%, og når du bremser går gassen ned og omvendt. Så hvis det er noe options å raportere felles akse så må dette velges.

Lenke til kommentar

Hm, det funker når jeg satte felles akse ja, men.. det som blir galt med felles akse, er at man ikke kan bruke gass og brems samtidig, som gjør left foot braking umulig, som igjen gjør at man ikke kan fullføre rally school.

 

Skulle ønske det var noen drivere som kunne gjøre om half axis til full axis eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...